וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנה: פיצוץ בצינור הגז בחצי האי סיני

7.7.2013 / 9:02

אספקת הגז לירדן שובשה בשל שני פיצוצים מדרום לאל-עריש. התקרית נלווית לשורה של מתקפות בימים האחרונים נגד אנשי צבא ומשטרה בסיני, בהן ירי בחמישה שוטרים ובאיש דת קופטי

מחבלים פגעו לפנות בוקר (ראשון) בצינור הגז בחצי האי סיני. עדי ראייה אמרו לטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הצינור הותקף בשתי נקודות מדרום לאל-עריש והפיצוץ גרם לדליקה גדול. האש כובתה במהירות, אך יש שיבושים באספקת הגז לירדן.

התקרית נלווית לשורה של מתקפות שהיו בימים האחרונים בסיני נגד אנשי צבא ומשטרה. איש לא קיבל אחריות למתקפה על צינור הגז או לפיגועים נגד כוחות הביטחון בסיני. לא ברור אם שורת האירועים מגיעה כנקמה על הדחת הנשיא מוחמד מורסי, שפוטר מתפקידו על-ידי הצבא המצרי בשבוע שעבר.

פיצוץ בצינור המוביל גז לישראל ולירדן סמוך לאל-עריש. סיני, פברואר 2012. רויטרס
פיצוץ בצינור הגז בפברואר 2012/רויטרס

הצינור, המספק כיום גז לירדן, הותקף כ-15 פעמים מאז 2011, אחרי הדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. זו הפעם הראשונה שהצינור מותקף בשנה האחרונה. הפעם האחרונה שאירע פיגוע בצינור הייתה בחודש יולי 2012.

ביום שישי נהרגו חמישה שוטרים מצרים במחסום בסיני. איש דת קופטי נהרג במחסום מירי של חמושים קיצונים. עוד ארבעה מחסומים הותקפו, אך לא דווח על הרוגים.

דיווחים סותרים על מינויו של בראדעי לראש הממשלה הזמנית

כ-40 בני אדם נהרגו בסוף השבוע במצרים ובחצי באי סיני, בעימותים קשים בין תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, לבין צבא מצרים ומתנגדי האחים המוסלמים.

דובר הנשיאות הזמנית במצרים דחה לפנות בוקר את הדיווחים לפיהם מוחמד אל-בראדעי יתמנה לראש הממשלה. לדבריו, יש כמה מועמדים והמשא ומתן עדיין מתנהל. אמש הודיע גורם בכיר במפלגת החירות והצדק, שייצגה את תנועת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי, כי התנועה מתנגדת למינויו של אל-בראדעי לתפקיד ראש הממשלה הזמני. "אנו דוחים את ההפיכה ואת כל תוצאותיה, כולל מינוי אל-בראדעי", אמר הגורם.

אל-בראדעי נחשב ליריבו של מורסי אשר התנגד לבחירתו לנשיאות מצרים לאחר המהפכה שאירעה ב-2011, בה הודח חוסני מובארק. עם זאת, הסלפיסטים ממפלגת "א-נור" לא מוכנים למינויו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully