וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודה בגניבת האייפון מחברתה שמתה: "בשביל התמונות"

בית המשפט המחוזי בלוד הורה לשחרר את הנערה החשודה בגניבת מכשיר הטלפון הנייד של חברתה שמתה וכן לשחרר את הוריה. מוקדם יותר הורה בית המשפט השלום להאריך את מעצרם

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בלוד הורה הערב (שני) לשחרר ממעצר את הצעירה בת ה-18 מאזור ראש העין שנעצרה בחשד לגניבת האייפון של חברתה המתה במהלך השבעה, ואת הוריה שנעצרו יחד אתה. מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרם ביום, אולם בהמשך הגיעו המשטרה ועורכי דינם של החשודים להסכמה בנוגע לשחרורם. הוריה חשודים שידעו על המעשה ולא פעלו על מנת להחזיר את המכשיר, וכי היו שותפים למחיקת קבצי התמונות של המנוחה מהטלפון.

חשד: גנבה בשבעה את האייפון של חברתה שמתה

נוי כהן ז"ל. באדיבות המשפחה
הוריה ביקשו לצפות בתמונות שצילמה, וגילו כי הוא נעלם. נוי כהן/באדיבות המשפחה

על פי החשד, הנערה בת ה-18, הגיעה לנחם את הוריה האבלים של נוי כהן, שמתה לפני כשבועיים בעת שרחצה בבריכה. במהלך השבעה, גנבה הנערה על פי החשד את המכשיר הנייד ומחקה ממנו את התמונות שצילמה כהן לפני מותה. בתום ימי השבעה ביקשו הוריה של כהן לצפות בתמונות שצילמה הנערה באמצעות מצלמת הטלפון הנייד שלה, וגילו כי הוא נעלם. שוטרי תחנת ראש העין פתחו בחקירה סמויה, שבמסגרתה הגיע לידיהם מידע לפיו אחת מחברותיה של כהן מחזיקה בטלפון נייד הזהה למכשיר של כהן. בחיפוש שערכו בביתה נמצא המכשיר. הנערה חשודה לא רק בגניבה של המכשיר הנייד של כהן אלא גם של פריטים אחרים מאנשים שונים. ציוד כגון מחשבים וכרטיסי אשראי נלקחו מביתה לבדיקה במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הנערה לקחה את המכשיר כדי להעתיק תמונות"

במהלך הדיון עלה כי אמה של המנוחה הגיעה לביתה של החשודה והטיחה בה ובהוריה את ההאשמה בגניבה, אך אלה הכחישו את המעשה. על אף שהמשטרה טוענת שהנערה קשרה את עצמה למעשה והודתה בו, פרקליטה, עו"ד יזהר קונפורטי, אמר במהלך הדיון כי החשודה לקחה את המכשיר כדי להעתיק תמונות שלה ושל המנוחה, וכי היא הודתה באשמה רק משום שאוימה על ידי החוקרים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשודים בשלושה ימים. למרות בקשת סנגוריהם של השלושה לא להאריך את מעצרם, מכיוון שמדובר בעבירתם הראשונה, קיבלה השופטת, עינת רון, את בקשת המשטרה באופן חלקי, והאריכה את מעצרם של השלושה ביומיים - מעצר שכאמור הופסק הערב. השופטת כתבה בפסיקתה כי לעצורים מיוחס חשד של גניבה ושיבוש מהלכי משפט. "פרשה זו עוסקת במכשיר טלפון נייד אשר נלקח מבית של אבלים אשר ישבו שבעה על מות בתם הצעירה. לא אוכל להסכים עם באי כוח החשודים המתייחסים לתיק זה כאל תיק של עבירת רכוש גרידא אשר אין בצדה עילת מעצר בשל כך", הסבירה השופטת. "אמנם זוהי ההלכה כי עבירות רכוש, ובמיוחד עבירת רכוש יחידה, אינה מעלה ככלל עילת מעצר, אך ידוע הוא שבנסיבות מסוימות לא כך הם פני הדברים ועבירת רכוש יחידה יכולה לעלות לעילת מעצר ואף מסוכנות. בענייננו מדובר בעבירת גניבה שבוצעה לכאורה ועל פי הנטען בנסיבות מיוחדות וחריגות".

השופטת קיבלה גם את טענת המשטרה למעצר מחשש לשיבוש החקירה, ואמרה: "עילה נוספת להגשת הבקשה – היא החשד לשיבוש מהלכי משפט, כאשר כעולה מחומר החקירה חלק ממנו כבר בוצע בעבר, בין החשודים לבין עצמם וקיים חשש נוסף כיוון שפעולות החקירה של המשטרה טרם הסתיימו ויש מקום לביצוע פעולות נוספות, כפי שהוצג במסמך שהגישה המשטרה, לרבות בחקירת עדים נוספים. יחד עם זאת, ועל מנת לפקח על התפתחות החקירה, מצאתי לקבל את הבקשה בחלקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully