וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' שוקלת: הבחירות ליו"ר העבודה - בדצמבר

7.7.2013 / 23:30

גורמים במפלגה אמרו כי דצמבר נבחר למועד הפריימריז, על מנת שלא לחבל במאמצי המפלגה בבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר. ההחלטה עדיין לא סופית וגם נובמבר וינואר נשקלים

האם יחימוביץ' מתכוונת להקדים את הפריימריז במפלגת העבודה? גורמים בעבודה אמרו הערב (ראשון) לוואלה! חדשות כי יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' שוקלת לקיים את הבחירות לראשות המפלגה כבר בחודש דצמבר השנה, ולא בתאריך היעד - 36 חודשים אחרי הבחירות הכלליות. לדברי הגורמים, חודש דצמבר נבחר, משום שבאוקטובר ייערכו ברחבי המדינה הבחירות לרשויות המקומיות.

הגורמים הסבירו כי לא יהיה זה נכון לקיים במקביל לבחירות המקומיות גם התמודדות על ראשות המפלגה, הן משום שהדבר ייצור מתחים ופילוג בזמן בו המפלגה תידרש להציג חזית אחידה והן מכיוון שרבים מפעילי השטח שצפויים להיות מעורבים בבחירות לראשות המפלגה לוקחים חלק גם בבחירות לרשויות המוניציפליות. עם זאת, יש לציין כי החלטה סופית טרם התקבלה וישנו סיכוי נמוך יותר שהבחירות יתקיימו בחודש נובמבר או ינואר.

בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
התאריך נקבע כדי למנוע ממועמדים מבחוץ להתארגן למרוץ? יחימוביץ' והרצוג/טלי מאייר

בין המועמדים הוודאיים להתמודד מול יחימוביץ' ניתן למנות את יו"ר סיעת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג ואת חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית. בשבוע שעבר ביקש כבל מיחימוביץ' לקיים דיון באפשרות לתת זכות הצבעה לכל אזרח מעל גיל 18 בבחירות לראשות המפלגה. כבל הסביר את ההצעה בכך שהחלטה כזו תחשוף את המפלגה לקהלים חדשים, אולם ההערכה היא כי מדובר היה בבלון ניסוי שתכליתו להפעיל עוד לחץ על יחימוביץ', כדי שתצהיר על הקדמת הבחירות.

מאז הבחירות הכלליות הצהירה יו"ר המפלגה בכמה הזדמנויות כי בכוונתה לקיים את ההתמודדות בהקדם האפשרי ולא בתום הזמן המוקצב על פי חוקת המפלגה. אלא שמאז לא נקבע תאריך ועושה רושם שיחימוביץ' מבקשת לקבוע את התאריך כעת, הן כדי למנוע ממועמדים, ששמם הוזכר כמי שעשויים להתעניין במרוץ לראשות המפלגה, כמו גבי אשכנזי, להתארגן למרוץ, והן כדי להיראות כמי שמובילה לבחירות ביוזמתה ולא כמי שנגררת אליהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully