וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: עשרות נערים מתו בטקסי מילה שבטיים

הצעירים לקו בפגיעות ובזיהומים שונים בטקסי מעבר שבסופם הם מוכרזים כגברים. כ-300 אחרים אושפזו בבתי חולים. דובר מחלקת הבריאות המחוזי הגדיר את הפגיעות "מפחידות"

משרד הבריאות בדרום אפריקה הודיע היום (ראשון) כי 30 צעירים, בני כמה שבטים מדרום-מזרח המדינה, מתו בשבועות האחרונים עקב טקסי מעבר מסוכנים שפגעו באיברי המין שלהם וזיהמו אותם. תקופת הטקסים הנוכחית, שמטרתה להפוך את הנערים הצעירים לגברים, הובילה לאשפוזם של כ-300 צעירים נוספים בבתי חולים.

הנערים, בני השבטים האתניים קוסה, סותו ונדבלה, נשלחים לתקופה בת כחודש לאזור מבודד וקשה, שם הם נדרשים לעבור משימות שונות שיעידו על אומץ, כוח ומשמעת. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, רק היום חולצו עשרה נערים מיער שבו עברו טקס מילה.

"איברי המין שלהם נפגעו קשות", אמר דובר מחלקת הבריאות המחוזית, סיזווה קופלו. הוא הגדיר את מצבם של העשרה "מפחיד". לדבריו, מאות בני שבטים אחרים אושפזו לאחר שסבלו מהתייבשות, מנמקים באיבריהם, מזיהומים שונים ואף מאובדן איברי המין.

עשרות צעירים משבטים בדרום אפריקה מתו בטקסי מעבר, יולי 2013. AP
עשרות סובלים מהתייבשות, מנמקים ומזיהומים/AP

טקס המילה עצמו מתבצע בדרך כלל על ידי אנשי השבט, ולעתים קרובות הם עושים זאת בעזרת כלים מזוהמים ומסוכנים, דבר המוביל למקרי מוות רבים בכל תקופה. מפלגת השלטון בדרום אפריקה הביעה היום צער על מקרי המוות האחרונים, וקראה להעניק הכשרה רפואית של בני השבטים המבצעים את הטקסים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully