וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הודיעה: יש מועמד מוביל לראשות הממשלה

8.7.2013 / 0:01

ארמון הנשיאות בקהיר הודיע כי זיאד בהא א-דין, עורך דין וכלכלן, הוא המועמד המוביל לתפקיד. אל-בראדעי ישמש כנראה סגן הנשיא הזמני. בקהיר התקיימו הפגנות בעד ונגד ההפיכה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

זיאד בהא א-דין הוא המועמד הצפוי להתמנות לראש הממשלה הזמני של מצרים – כך הודיע אמש (ראשון) ארמון הנשיאות בקהיר. בהודעה ששודרה בטלוויזיה המצרית נמסר כי מוחמד אל-בראדעי, שעד כה נחשב המועמד המוביל לתפקיד, ישמש ככל הנראה סגנו של הנשיא הזמני עדלי מנסור. הדובר אמר כי מועמדותו של בהא א-דין זוכה לתמיכה חוצת מפלגות. "המטרה העיקרית היא להשיג קונצנזוס לאומי של כל המפלגות, ואני חושב שזה הושג", אמר.


בהא א-דין, סוציאל-דמוקרט עורך דין מסחרי שרכש את השכלתו באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, עמד בראש הבורסה בסוף תקופת שלטונו של הנשיא חוסני מובארק, אולם הוא התפטר עוד בטרם הודח מובארק. סגן מנהיג מפלגת "א-נור" הסלפית, ד"ר בסאם זרקא, אמר כי בהא א-דין הוא אדם מכובד וכי יתמוך במינויו לראש הממשלה. עם זאת, מנהיג המפלגה אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מפלגתו מתנגדת למינוי א-דין.

הפיכה במצרים - כותרות אחרונות:
בלבול במצרים: מינויו של בראדעי כבר לא מובטח
תיעוד קשה: "תומכי מורסי ביצעו לינץ' בנערים באלכסנדריה"
30 הרוגים במצרים; הנשיא הזמני נכנס לארמון

הפגנות נגד מרס ובעד ההפיכה בכיכר תחריר. קהיר, 7 ביולי 2013. AP
המונים חוגגים את ההפיכה הצבאית בכיכר תחריר, הערב/AP

אתמול בערב יצאו עשרות אלפים מתומכיו של נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי לרחובות קהיר, והמשיכו להפגין נגד ההפיכה הצבאית שהביאה להפלת מורסי. המפגינים התקהלו מחוץ למחנה הצבאי שבו מוחזק ככל הנראה מורסי בימים האחרונים, בצפון-מזרח הבירה. הם קראו בשמו של מורסי וכן קריאות כגון "אללה אכבר". "לא נעזוב עד שמורסי ישוב לכיסאו, אחרת נמות מות קדושים", אמר אחד המפגינים. הוא הגדיר את הדחתו של מורסי בשבוע שעבר "הפיכה נגד הדמוקרטיה". אלפים רבים ממתנגדיו של מורסי יצאו גם הערב להפגין בכיכר תחריר בבירה בעד החלפת השלטון האיסלאמי במדינה, באווירה חגיגית של שמחה וניצחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנות תמיכה בעד הנשיא המודח מוחמד מורסי. קהיר, 7 ביולי 2013. רויטרס
הפגנות בעד הנשיא המודח מורסי, היום בקהיר/רויטרס

תומך נוסף של מורסי האשים את תומכי ההפיכה בשסע בין חלקי העם. "אלה שהולכים לכיכר תחריר (תומכי ההפיכה) אומרים שהם מתפללים להצלחתה של ההפיכה", אמר. "אבל הם האחראים למחלוקת בין הזרמים השונים – המוסלמים והנוצרים. הם מאשימים אותנו בכך, אבל הם האשמים".

מפגינה אחרת הזהירה את מתנגדיו של מורסי: "אני אומרת להם, בעזרת האלה נחזור במספרים גדולים יותר משלהם. יש לנו למעלה מ-30 מיליון מפגינים. 50 מיליון מאיתנו הצביעו בבחירות. זה אומר שאנחנו הרוב, יש לנו את הלגיטימיות". לדבריה, מורסי המודח זוכה לתמיכה בכל חלקי העם. מוקדם יותר קראה תנועת "האחים המוסלמים" שבה חבר מורסי לצאת להגנות המוניות ברחבי מצרים, על רקע המהומות בסוף השבוע שהביאו למותם של עשרות מפגינים ולפציעתם של כאלף מפגינים.

תומכי נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי שורפים את תמונתו של שר ההגנה סיסי. קהיר, 7 ביולי 2013. AP
תומכי מורסי שורפים את תמונתו של שר ההגנה, עבד אל-פתאח סיסי/AP

בתוך כך, המצב הביטחוני בחצי האי סיני ממשיך להסלים. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הערב נורה למוות חייל מצרי נוסף על ידי חמושים סמוך לאל-עריש. אתמול נורה גם כן ליד אל-עריש כומר קופטי, וזאת לאחר שיום קודם לכן נהרגו ארבעה חיילים מצרים ושוטר במתקפות של חמושים איסלאמים על כמה נקודות ביקורת, וכן על נמל התעופה באל-עריש. צבא מצרים העלה בימים האחרונים את רמת הכוננות בחצי האי, אולם הכחיש כי הוכרז שם מצב חירום. לא ברור עדיין אם התגברות המתקפות בסיני באה עקב הפלת משטרו של מורסי.

מטוסי חיל האוויר המצרי בשמי קהיר, 7 ביולי 2013. רויטרס
מטוסי צבא מצרים חגו גם היום בשמי קהיר/רויטרס

עדכון ראשון: 21:34
עדכון שני: 23:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully