וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבול במצרים: מינויו של בראדעי כבר לא מובטח

עד אמש היה ברור שמוחמד אל-בראדעי יעמוד בראש הממשלה הזמנית, אך וטו של המפלגה הסלפית הקיצונית דחה את ההכרזה. תומכי האחים המוסלמים קוראים להפגין היום ברחבי המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המעבר הפוליטי במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי נתקל במשוכה הראשונה, עם ספקות שעלו לגבי מינויו של מוחמד אל-בראדעי לראש הממשלה הזמני. מקור בכיר באחים המוסלמים אמר כי אל-בראדעי נבחר כ"הוראה של וושינגטון", והוסיף כי בתנועה חושדים שארה"ב הייתה מעורבת בהדחתו של מורסי.

תנועת האחים המוסלמים קראה לקיים היום (ראשון) הפגנות ברחבי מצרים, אחרי שעשרות בני אדם נהרגו בסוף השבוע בחילופי אש עם הצבא במרכז קהיר ובמזרחה. יותר מאלף מפגינים נפצעו במהומות בין תומכי מורסי למתנגדיו.

העיתון הממשלתי אל-אחבאר, הידוע בביקורתו על האחים המוסלמים, זעק הבוקר בשער: "האחים הרגו ילדים באלכסנדריה". מתחת לכותרת פורסמו תמונות מהסרטון שתיעד, לכאורה, את תומכי מורסי משליכים נערים ממגדל אל גג של בניין. 14 בני אדם נהרגו בעימותים באלכסנדריה , באחת התקריות החמורות מאז הדחתו של מורסי.

מוחמד אל-בראדעי. AP
ליברלי מדי וזר להמונים? אל-בראדעי בביקור בישראל ב-2004/AP

מינויו של אל-בראדעי נראה עד כה מובטח, אך אמש הודיע לפתע דוברו של עדלי מנסור, הנשיא הזמני, כי טרם סוכם על זהותו של מי שיעמוד בראש הממשלה הזמנית. הסיבה לכך היא לחץ מצד מפלגת נור, שחבריה הסלפים נחשבים לכוח האיסלאמי השני בגודלו במצרים אחרי האחים המוסלמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשש מקרע נוסף בעם אחרי הדחת מורסי

הצבא, המרכיב מאחורי הקלעים את הממשלה החדשה, מנסה למצוא מועמד מקובל על כל הסיעות בפרלמנט. בעוד שתנועת האחים המוסלמים אמרה שאין ברצונה לקחת שום חלק בהקמת הממשלה הזמנית, ושכל רצונה הוא להשיב את מורסי לתפקיד הנשיא, הרי שמפלגת נור הסכימה ל"מפת הדרכים" של הצבא. ואולם, הטלת וטו מצדה על מינויו של אל-בראדעי - ופרישה אפשרית שלה מהמגעים להרכבת הממשלה – עלולות לגרום לקרע נוסף בעם.

אל-בראדעי, בן 71, לשעבר מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) וחתן פרס נובל לשלום, עומד בראש "חזית ההצלה הלאומית", ארגון גג של תנועות ליברליות וארגוני שמאל. הוא חי במערב במשך שנים ורק לפני שנה חזר למצרים בתקווה להתמודד לנשיאות. עם זאת, יריביו טוענים שהוא מתון מדי ושהוא החליף את עמדותיו פעמים רבות מדי.

בסוף השבוע, אמר אל-בראדעי כי האחים המוסלמים צריכים להשתתף בתהליך הפוליטי, אך מנגד הגן על הצבא שעצר את חבריהם, וטען שיש הצדקה לכלוא את מי ש"זומם" נגד המשטר.

לקריאה נוספת על המשבר במצרים
עשרות הרוגים במצרים; הנשיא הזמני נכנס לארמון
תיעוד: "תומכי מורסי ביצעו לינץ' בנערים באלכסנדריה"
האחים המוסלמים: "החזה שלנו חזק מהכדורים"

הפגנות במזרח קהיר בין תומכי מוחמד מורסי למתנגדיו. 6 ביולי 2013. AP
מפגינה למען מורסי, אמש מול משרד ההגנה במזרח קהיר/AP
הפגנות במזרח קהיר בין תומכי מוחמד מורסי למתנגדיו. 6 ביולי 2013. AP
מתנגדי הנשיאות הזמנים קוברים את מתיהם, הבוקר/AP
מסוק חג מעל המפגינים נגד הנשיא מורסי. קהיר, 5 ביולי 2013. AP
מסוק אפאצ'י של צבא מצרים חג מעל המפגינים, אמש בקהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully