וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר שידורי תעמולה בבחירות המקומיות

גלעד גרוסמן

7.7.2013 / 19:34

מתמודד על ראשות עיריית חולון עתר לבג"ץ כדי לחייב את הרשות השנייה לאפשר לו להציג תשדירי בחירות בערוץ 2 ובערוץ 10. "בכל הארצות הנאורות אין הגבלות כאלה על תעמולה"

עו"ד שמעון חזן, שמתמודד על ראשות עיריית חולון, עתר היום (ראשון) לבג"ץ, בדרישה שבית המשפט יחייב את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לאפשר לו להציג תשדירי בחירות בערוץ 2 ובערוץ 10.

לטענת חזן, הפרשנות של הרשות לחוק הרשות השנייה ולחוק הבחירות, לפיה חל איסור להציג תשדירי בחירות חודשיים לפני הבחירות, מובילה לפגיעה מהותית בחופש הביטוי. בעתירה נטען כי על פי המצב החוקי היום, אין סיבה למנוע ממתמודדים לבחירות המוניציפאליות להציג תשדירי בחירות – עד חודשיים לפני יום הבחירות.

בנוסף, חזן טוען כי הוא נאלץ להתמודד מול ראש עיר מכהן, המופיע בערוצי התקשורת "בזכות יחסי הציבור והמשאבים העצומים העומדים לרשותו", ואילו הוא מנוע מכך. "בעידן המידע, בו רשתות חברתיות הופכות לזירה דומיננטית וחשובה לפעילות פוליטית, יהא זה נכון וראוי לא להסתפק במדיום מצומצם, אלא לנצל, במותאם לדין, את מכלול אמצעי המדיה האלקטרוניים, להפצת מידע ולמתן ביטוי נאות ומאוזן לדעות השונות", נכתב בעתירה.

עוד נכתב בעתירה, כי "בכל הארצות הנאורות אין הגבלות כאלה על דרכי התעמולה המנוהלות באמצעי התקשורת היעילים בצורה חופשית ודמוקרטית מבלי שיוכתבו מלמעלה תנאים מגבילים ולא סבירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully