וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנעשה במצרים

כ-40 בני אדם נהרגו בסוף השבוע במצרים ובחצי באי סיני, בעימותים קשים בין תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, לבין צבא מצרים ומתנגדי האחים המוסלמים. ברחבי מצרים צפויות היום תהלוכות של תומכי מורסי, ומתנגדיו אמורים לקיים הפגנות נגד.

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, שוחח בסוף השבוע שלוש פעמים עם עמיתו המצרי עבד אל פתאח א-סיסי, והפציר בו לפעול להעברת השלטון לידיים אזרחיות בדרכי שלום.

המשבר במצרים - סיקור מלא
תיעוד קשה: "תומכי מורסי ביצעו לינץ' בנערים באלכסנדריה"
עשרות הרוגים ברחבי מצרים; הנשיא הזמני נכנס לארמון
האחים המוסלמים מזהירים: "החזה שלנו חזק מהכדורים

הנשיא הזמני של מצרים עדלי מנסור, בפגישה עם מוחמד אל-בראדעי. קהיר, 6 ביולי 2013. רויטרס
הנשיא הזמני עדלי מנסור בפגישה עם הרמטכ"ל א-סיסי, אמש בקהיר/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה אמש את האלימות במצרים, ואמר כי וושינגטון אינה עובדת מול אף מפלגה או קבוצה מסוימת במצרים, לאחר ההפיכה הצבאית שהתרחשה בה בשבוע שעבר. אובמה, השוהה בקמפ דיוויד, כינס מסיבת עיתונאים עם יועציו לביטחון לאומי, ונמסר כי "הנשיא מגנה את האלימות המתמשכת ברחבי מצרים ומביע דאגה מהשסע הפוליטי".

מינויו של בראדעי לראש הממשלה אינו מובטח

בתוך כך, דחה דובר הנשיאות הזמנית במצרים את הדיווחים לפיהם מוחמד אל-בראדעי צפוי להתמנות בקרוב לראש הממשלה. לדבריו, יש כמה מועמדים והמו"מ עדיין מתנהל. אמש הודיע גורם בכיר במפלגת החירות והצדק, שייצגה את תנועת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי, כי התנועה מתנגדת למינויו של אל-בראדעי לתפקיד ראש הממשלה הזמני. "אנו דוחים את ההפיכה ואת כל תוצאותיה, כולל מינוי אל-בראדעי", אמר הגורם.

אל-בראדעי נחשב ליריבו של מורסי אשר התנגד לבחירתו לנשיאות מצרים לאחר המהפכה שאירעה ב-2011, שבה הודח חוסני מובארק. עם זאת, הסלפיסטים ממפלגת "א-נור" לא מוכנים למינויו, וייתכן שהם הטילו עליו וטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully