וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה: נבחן המשך הסיוע הכלכלי למצרים

בתגובה להדחת מורסי, אמר הנשיא אובמה כי הורה לבחון את חוקיות המשך הסיוע, בהתייחסו לחוק המחייב להפסיק סיוע כלכלי למשטר המבצע הפיכה נגד ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (חמישי) כי הוא "מודאג מאוד" מההפיכה הצבאית במצרים, וקרא להשיב את השלטון לידיים אזרחיות במהירות האפשרית, לאחר שאמש הדיח הצבא את הנשיא מוחמד מורסי. אובמה אף קרא לכל הצדדים להימנע מאלימות ואמר שהוא מצפה מהצבא להגן על זכויות המפגינים.

"ארצות הברית עוקבת אחר המצב הנזיל במצרים, ואנו מאמינים כי בסופו של דבר רק אזרחי מצרים יוכלו לקבוע את עתידה של המדינה", אמר אובמה, והוסיף כי בעקבות ההתפתחויות ביממה האחרונה, הוא הנחה את הגורמים הרלוונטיים לבחון את ההשלכות של האירועים מבחינת החוק האמריקני, בכל הנוגע להמשך הסיוע מצד ארצות הברית לממשלה במצרים.

הפיכה שנייה במצרים - עוד כותרות:
חוגגים ניצחון בתחריר: "הדחנו שני דיקטטורים"
מורסי בסרטון שהעלה לרשת: "גנבו לנו את השלטון"
"איש המסתורין שהפך לנשיא": מי אתה עדלי מנסור?
רגע אחרי רגע: עדכונים שוטפים מהאירועים במצרים

חגיגות בכיכר תחריר לאחר הדחת מוחמד מורסי. AP
חגיגות הניצחון של מתנגדי מורסי, הלילה בכיכר תחריר בקהיר/AP

גם ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, אמר הלילה כי צבא מצרים יישא בהשלכות של מעשיו, אם הדחת הנשיא מוחמד מורסי תיתפס כהפיכה צבאית. "בסופו של יום זוהי המדינה שלהם והם ימצאו את דרכם, איך יהיו השלכות אם זה ינוהל בצורה כושלת", אמר הגנרל דמפסי. "יש חוקים שמכתיבים לנו כיצד לנהוג במצבים כאלה", הוסיף, בהתייחסו לחוקים המחייבים את ארצות הברית להפסיק מתן סיוע למשטר שמבצע הפיכה כנגד ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"לא בוחרים צד"

ארה"ב מעבירה למצרים סיוע שנתי בסך של כ-1.5 מיליארד דולרים. מוקדם יותר אמר הסנאטור האמריקני פטריק לי, המשמש יו"ר ועדת הסנאט העוסקת בסיוע חוץ, כי בעקבות הדחתו של מורסי, הוועדה תבחן מחדש את מתן הסיוע השנתי. "הכלל אצלנו ברור", אמר לי. "סיוע אמריקני מופסק כאשר ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות מודחת בהפיכה צבאית".

מוקדם יותר סירבה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן פסקי, להשיב לשאלה אם להערכת ממשל אובמה מצרים הולכת לקראת הפיכה צבאית. "צר לי לאכזב אתכם", השיבה פסקי לשאלת אחד הכתבים. "אנו מודאגים עדיין לגבי מה שאנו רואים בשטח. אנו מבינים שמדובר במצב עם הרבה מתח ועוקבים אחריו מקרוב. לעם המצרי מגיע פתרון לא אלים של המשבר הזה".

פסקי הוסיפה שהממשל "לא לוקח צדדים" ו"לא מחלק ציונים לצדדים", אך קורא לכל השחקנים "לנהל דיאלוג אחד עם השני ולהוריד את רמת האלימות". עם זאת, לדבריה, בנאומו אמש הנשיא מורסי "פספס את ההזדמנות להציג צעדים קונקרטיים" שהם מענה ל"דאגות העם המצרי". "הנשיא אובמה אמר שזה חשוב שהנשיא מורסי ישמע לעם המצרי, ולצערי זה לא היה חלק מהנאום (של מורסי)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully