וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש המסתורין שהפך לנשיא": מי אתה עדלי מנסור?

4.7.2013 / 0:14

לא הרבה ידוע על נשיא בית הדין לחוקה, שמונה לנשיאה הזמני של מצרים. הוא נחשב לאדם ישר ומקצועי שאינו מזוהה עם הצבא, אולם גם לטכנוקרט שפרח בתקופת הנשיא הקודם מובארק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צילום: רויטרס)

לאחר כמה ימים מתוחים במהלכם יצאו המוני אזרחי מצרים לרחובות בדרישה להחליף את הנשיא מוחמד מורסי, הודיע אמש(רביעי) שר ההגנה המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, כי הצבא נענה לרחשי לב העם ומדיח את הנשיא. לצד זאת, הודיע סיסי כי נשיא בית הדין לחוקה עדלי מנסור ימונה לנשיא הזמני של הרפובליקה עד לעריכת בחירות חדשות שמועדן ייקבע על ידי הממשלה הזמנית. אולם, מעטים במצרים ומחוצה לה מכירים את זהותו של מנסור, שנכנס לארמון הנשיאות בקהיר באחת מתקופות המשבר החמורות בתולדות מצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טכנוקרט שפרח בתקופת מובארק. עדלי מנסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנסור, בן 68, הוא עורך דין ותיק ומוערך, בוגר אוניברסיטת קהיר, שבשנות השמונים אף שימש כיועץ משפטי מיוחד לבית המלוכה הסעודי. בשנות התשעים הוא פנה לפוליטיקה, כיהן בפרלמנט המצרי, אך בהמשך חזר לתחום המשפט כאשר מונה לסגן נשיא בית הדין החוקתי הגבוה של מצרים. לאחר המהפכה מונה לתפקיד נשיא בית הדין.

באחד מאתרי החדשות המובילים במצרים כינו הערב את מנסור "איש המסתורין שהפך לנשיא". באתר אחר נכתב כי מדובר ב"אדם מסתורי שכמעט ולא ידוע דבר על חייו האישיים". מנסור נחשב לטכנוקרט, שפרח בתקופת משטרו של הנשיא הקודם חוסני מובארק. אולם, הוא זכה לקידום משמעותי ומונה לנשיא בית הדין החוקתי, לאחר עשרים שנה בעמדת הסגן, דווקא בתקופת שלטונו של מחליפו של מובארק בתפקיד, מוחמד מורסי.

בשלב זה נראה כי מינויו מצביע על ניסיון של הצבא להעמיד בראשות מצרים אדם שנתפס כישר ומקצועי, ושאינו מזוהה באופן מובהק עם עמדות הצבא. עם זאת, מנסור עשוי להיתקל בהתנגדות מצד חלק מהקבוצות המפגינות בכיכר תחריר, מכיוון שנשא בתפקידים בכירים במשטרו של מובארק במשך עשרות שנים. בימים הקרובים ניאלץ להתבונן ולבחון כיצד יתמודד מנסור עם האתגר הגדול שקיבל על עצמו.

חגיגות במצרים לאחר הדחת מוחמד מורסי. רויטרס
חגיגות ניצחון בקהיר לאחר ההודעה על הדחת מורסי, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully