וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטר מג"ב לקח שוחד בתמורה לסגירת תיקים

קובי מנדל ושלומי גבאי

3.7.2013 / 13:23

השוטר, המשרת בצפון, חשוד כי בתמורה לאלפי שקלים שקיבל מאנשים, סייע לסגור תיקים פליליים נגדם וכן הנפיק אישורי כניסה לישראל לפלסטינים. סנגורו: "לא היה ולא נברא"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

שוטר משמר הגבול המשרת באזור עירון נעצר היום (רביעי) בחשד שבמשך השנתיים האחרונות לקח שוחד מאנשים שונים, בתמורה לסיוע בסגירת תיקים פליליים ומתן אישורי כניסה לישראל לפלסטינים. בית משפט השלום בחיפה הורה הבוקר להאריך את מעצרו של השוטר, המשרת כ-20 שנה במשטרה ושימש בעבר כרכז מודיעין, בחמישה ימים. אנשי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, שעצרו את השוטר שבמסגרת תפקידו אחראי על מתנדבים במג"ב, חושדים כי קיבל אלפי שקלים מכל אדם שסייע לו. שמונה בני אדם נוספים חשודים במעורבות בפרשה – ומעצרם של ארבעה מהם הוארך גם כן.

חרדי הותקף עם גרזן בשער שכם, אפריל 2012. עומר מירון
חרדי הותקף עם גרזן בשער שכם, אפריל 2012/עומר מירון

סנגורו של השוטר, עורך דין רועי קרן, הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו, "לא היה ולא נברא. מדובר בגורמים אינטרסנטיים, באנשים שהוא הפליל במסגרת תפקידו כקצין מודיעין". לדבריו, "אנשים רבים הבטיחו לו שבעתיד ינקמו בו - וכך הם עושים היום". בתום הדיון בבית משפט השלום בחיפה הוסיף הסנגור: "שמענו כאן שאלו עבירות ישנות מאוד, האחרונה בוצעה לכאורה לפני חצי שנה. מדובר בעבירות של שנים. תמוה בעיניי עיתוי המעצר וגם העובדה שנתנו לו להמשיך לעבוד. אם יש פה איזשהו דפוס של שיטה, אז מדוע חצי שנה הוא לא ביצע עבירות? אני חושב שזה סיפור מצוץ מהאצבע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מפקדו לשעבר של השוטר: קשה להאמין שהוא סרח

קרוביו של השוטר התקשו להאמין לחשדות נגדו. "מדובר בשוטר שבתקופה שהיה תחת פיקודי הוא היה מוערך ומקצועי", אמר לוואלה! חדשות אחד ממפקדיו לשעבר של השוטר. "הוא היה ממש 'מורעל' על עבודתו, ביצע את המוטל עליו באופן יסודי ואחראי. נדהמתי כששמעתי על מעצרו. קשה לי להאמין ששוטר שהיה תחת פיקודי סרח וביצע את המיוחס לו. אני מקווה שחפותו תוכח וכי מדובר במזימה נגדו". אחד משכניו אמר: "אנחנו מכירים מילדות, מדובר באדם מכובד ללא דופי. המשטרה היא הבית הראשון שלו. לא הבחנו בשום דבר חריג שיכול לגרום להסתבכות שלו. קשה להאמין שמה שמייחסים לו נכון". קרוב משפחתו הוסיף כי הוא "מקווה שההר יוליד עכבר. לא זה האדם שאנו מכירים. אין לו שום סיבה בעולם לעבור לצד השני ולפעול נגד החוק. מקווים שהסיוט הזה ייגמר".

בהתייחס לחשד לפיו השוטר הצליח להביא לסגירת תיקים פליליים עבור האנשים ששילמו לו לשם כך, אמר עורך דין קרן כי לשוטר "אין גישה לדברים האלה, אין לו יכולות לעשות את הדברים האלה, וזה לא תורתו והאמונה שלו. הוא שוטר מוערך, ולא כך הוא פעל". לדברי עורך הדין, "הדבר הזה נפל עליו כרעם ביום בהיר. לא הייתה כל סיבה לחשוד בזמן האחרון, הוא המשיך לעשות את עבודתו נאמנה. לא פרשו בפניו איזושהי תשתית ראייתית מוצקה או בכלל, והוא לא יודע, הוא מכחיש את החשדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully