וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים שזוכו מתקיפה תובעים: קידומנו נמנע

קובי מנדל

26.12.2012 / 14:20

שלושה שוטרים ומתנדב המשמר האזרחי מהגליל תובעים את המדינה ואת ארבעת האזרחים שתבעו אותם על תקיפה, בסכום של 280 אלף שקלים, כפיצוי על הנזקים שנגרמו להם בהליך המייגע

לבית משפט השלום בעכו הוגשה היום (רביעי) תביעה של שלושה שוטרים מהגליל ומתנדב המשמר האזרחי לשעבר נגד המדינה ונגד ארבעה נתבעים נוספים בסכום כולל של 280,000 שקלים, לאחר שהארבעה זוכו מתקיפת ארבעת הנתבעים. מהתביעה שהוגשה באמצעות עורך דינם קובי אלזרע עולה כי הארבעה, שהינם בעלי עבר פלילי, הגישו נגדם תלונת כזב על מעשי אלימות במהלך מעצרם, אשר לא היו ולא נבראו. התובעים מבקשים לקבל פיצוי כספי שיוכל לכפר ולו במקצת על הנזקים שנגרמו להם וקידומם שנמנע.

השוטרים טוענים בתביעה כי בחודש דצמבר 2005, לאחר כחמש שנים מיום פתיחת החקירה במח"ש וכארבע שנים מיום הגשת כתב האישום נגדם, לאחר הליך הוכחות ארוך ומייגע, זוכו לבסוף באופן מלא ומוחלט ממעשי התקיפה אשר יוחסו להם בכתב האישום. עוד טוענים השוטרים בתביעתם שהמחלקה לחקירות שוטרים ניהלה נגדם חקירה לקונית ורשלנית ונמנעה מביצוע פעולות חקירה מהותיות שאם היו מבוצעות לא היה מוגש כתב אישום נגדם.

הם מצטטים את דברי השופט שדן בעניינם כנאשמים, שקבע שלא היה כל צורך לשמוע את גרסתם, על מנת לזכותם מהמיוחס להם בכתב האישום: "אציין כי מכלול הראיות של התביעה בפני עצמו, ואף מבלי לשמוע את גרסת הנאשמים איננה מקימה את התשתית העובדתית הדרושה לשם הרשעה בפלילים".

האישום פגע בקידומם

הארבעה הינם שוטרים שזכו להערכה במשטרת ישראל, בעלי תעודות הצטיינות והערכה, שהאישום פגע בקידומם, כך נטען. אחת השוטרות ביקשה לגשת לוועדות המיון לקצונה כשש שנים לאחר פתיחת החקירה, אולם אז הובהר לה כי יש שוטרים אחרים הממתינים לקורס. לאחר ניהול ההליך הארוך היא ויתרה על רצונה להיות קצינה, דבר המשליך על שכרה ועל מעמדה גם כיום.

באשר למתנדב המשמר האזרחי, ערבי מוסלמי בן 38, נשוי ואב לילדים, נטען כי הוא תכנן להתגייס למשטרה כשוטר מן המניין במשטרת ישראל, אך עם החקירה הפלילית שנפתחה נגדו במח"ש, סירבה משטרת ישראל להמשיך בהליכי הגיוס שלו, ולאחר כחודש הוא נדרש על ידי הממונים עליו להפסיק את התנדבותו. "עם קבלת הבשורה המרה, כל עולמו של התובע חרב עליו, ושגרת החיים אליה הורגל התובע, נגוזה והותירה את התובע במצב רוח מדוכא. בצר לו נאלץ התובע, במקום לשרת במשטרת ישראל ולכלכל את משפחתו משכרו כשוטר, להתפרנס מעבודות מזדמנות", נאמר בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully