וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק נגד שוטרים שנחשדו בתקיפת אתיופים

קובי מנדל

9.10.2012 / 17:52

ג'יג'או בימרו זכה לתהודה רבה בפייסבוק, כשטען ששוטרים חישמלו אותו והטיחו בו "תחזור לאפריקה" - אלא שחקירת מח"ש לא חיזקה את טענותיו: "הגזענות כנראה הייתה הדדית"

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שלישי) שאין מקום להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים באירוע שהתרחש בליל הסדר האחרון, בו נקראו להפסיק התפרעות של צעירים יוצאי אתיופיה. בהחלטת מח"ש נאמר כי מדובר באירוע מורכב וכי לא נמצא בסיס ראייתי המבסס את העמדת מי מהשוטרים לדין. המקרה זכה לתהודה תקשורתית, בעיקר בשל פרסום בפייסבוק שהעלה צעיר אחר, בימרו ג'יג'או בן ה-27, שהתלונן כי בעת שניסה להפריד בין המתקוטטים הותקף בידי השוטרים ואחד מהם אף הטיח בו "תחזור לאפריקה". ג'יג'או טען אז כי "כל חטאי הוא צבע עורי", אולם מחקירת המקרה לא נשללת האפשרות כי שני הצדדים הטיחו זה בזה אמירות גזעניות. טענתו של המתלונן כי חושמל "לפחות חמש פעמים", נפסלה לאחר שנבדקה מערכת ההפעלה של האקדח לאחר האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טען כי חושמל "לפחות חמש פעמים", אולם בדיקת האקדח מעלה כי לא נעשה בו שימוש מספר כה רב של פעמים. ג'יג'או/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילת הפרשה ב-7 באפריל, ערב פסח, אז הוזעקה המשטרה למועדון בחיפה בעקבות התפרעות מספר צעירים בני העדה האתיופית. זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח כי אותם צעירים, שהיו בגילופין, נקלעו לקטטה נוספת בקיוסק סמוך, וגרמו לנזקים במקום. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את אחד החשודים במעורבות בקטטה ובהתפרעות, תוך שימוש בכוח נגדו העצור וחבריו, באמצעות גז פלפל ואקדח חשמלי.

ברקע האירוע התקבלה במחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) תלונה מג'יג'או, שטען כי למרות שלא לקח חלק בהתפרעות הצעירים, ניגש אליו אחד השוטרים וללא כל סיבה ריסס לעברו גז מדמיע ולאחר מכן חישמל יותר מחמש פעמים באמצעות אקדח טייזר, תוך שהוא מטיח בו אמירות גזעניות.

"תלונתו של ג'יג'או לא קיבלה חיזוק מהעדויות בשטח"

בעקבות התלונה נפתחה במח"ש חקירה פלילית נגד השוטרים המעורבים, מהם נגבו עדויות. הם אישרו בחקירתם כי עשו שימוש באקדח טייזר ובגז פלפל כדי להתמודד עם התקהלות הצעירים השתויים שגוננו על העצור, ועד ראייה נוסף אימת את דבריהם, כי היה צורך בשימוש בכוח לנוכח התוקפנות מצד המתקהלים. תקיפתו באופן שרירותי, לכאורה, של ג'יג'או, לא קיבלה חיזוק מהעדויות בשטח, ובדיקת מערכת ההפעלה של האקדח החשמלי העלתה כי בוצעו בו שלוש הפעלות בלבד במהלך הערב, כשלפחות אחת מהן כוונה לעבר העצור השתוי, ומכאן שלבטח ג'יג'או לא חושמל "לפחות חמש פעמים".

כיוון שמדובר היה בערב חג, מרבית השוטרים שהיו בתורנות בערב האירוע היו בני מיעוטים, ולגרסתם, הצעירים השתויים גידפו אותם בשל מוצאם וקראו לכיוונם כי הם "רוצים רק שוטרים יהודים". בחקירת מח"ש לא נשללת האפשרות שאמירות גזעניות הוטחו באופן הדדי, ובכללן האמירה שג'יג'או טען כי הופנתה כלפיו. "המתלונן ג'יג'או בחר לפרסם את גרסתו ברשת החברתית עוד בטרם הושלמה החקירה, וזכה בהתאם לגרסתו להד ציבורי נרחב", נמסר ממח"ש. "אלא שבחקירה, במסגרתה נאספו והוצלבו עדויות רבות, הכוללות ראיות אובייקטיביות ועדויות עדים בלתי מעורבים, התברר כי גרסה זו איננה חזות הכל, וכי המציאות מורכבת מכפי שתואר על ידו ברשת הפייסבוק". "לפיכך", נמסר, "לא נמצא בסיס ראייתי המבסס את העמדת מי מהשוטרים לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully