וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשד להדלפה: חייל נכלא עם פעילי טרור פלסטינים

3.7.2013 / 4:27

מדריכי הכלואים בכלא 6 חשדו כי החייל, שריצה ימי מאסר בפועל עקב עריקות, הדליף מידע על התנאים בכלא. בשל כך, טוענים בני משפחתו, הוחלט להעבירו לתא סגור בבית מעצר אזרחי

חייל צה"ל שמרצה 62 ימי מאסר בפועל בכלא שש בגין עריקות עקב מצבו הכלכלי ומצבה הבריאותי של אמו הגרושה, זומן לפני יומיים לשיחה עם מפקדי הכלא לבירור תנאי מאסרו. במהלך השיחה, טען החייל כי מדריכי הכלואים מתנכלים לו, בעקבות כתבה שפורסמה בשבוע שעבר בוואלה! חדשות אודות התנאים והעונשים הנהוגים בכלא.

לדברי בני משפחתו, החייל סיפר להם שאחד ממדריכי הכלואים אמר לו לפני ימים אחדים, כי "על כך שהדלפת את הכתבה לתקשורת אנחנו ניכנס בך. אנחנו נראה לך מי החזק". יממה לאחר השיחה, החליטו מפקדי הכלא להחמיר את מצבו. הם העבירו אותו לבית המעצר האזרחי "קישון" שבצפון, בו מוחזקים עצורים פלסטינים שחשודים בפעילות טרור ונמצאים תחת חקירה של שירות הביטחון הכללי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו ניכנס בך". למצולם אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחתו טוענים כי לפני כניסתו לתא המעצר הוא התקשר לחברתו וסיפר לה כי נכלא בתא מבודד, צבוע בצבע חום וללא חלונות. אחד מקרובי המשפחה סיפר כי "מרוב שהוא נבהל מהתנאים, הוא לקח את הדיסקית שלו וחתך את הידיים פעמיים. הוא מאיים להתאבד". לדבריו, "היה לו קשה בכלא שש. הוא ביקש קב"ן ולא קיבל. אמא שלו גרושה ועברה לאחרונה ניתוח במיתרי הקול. המצב הכלכלי בבית לא פשוט, ובמקום להבין אותו מתעללים בו. הוא ביצע עריקות, הסגיר את עצמו כי הבין שטעה אבל לא מגיע לו יחס של אחד שחשוד בטרור גם אם הוא התחצף וקילל".

שני מומחים למשפט צבאי, בעלי ניסיון רב, הבהירו באופן חד משמעי כי מקרה שבו חייל בשירות סדיר, שאמור בעוד שבועיים לסיים לרצות את עונשו, מועבר לבית מעצר אזרחי שבו עצורים פלסטינים הוא נדיר. לדברי אחד המומחים, "גם אם מדובר בחייל בעייתי, כמו שטוענים בכלא, לא מעבירים אותו לבית מעצר אזרחי, אלא לכלא אחר. במקרה הזה יכלו להעביר אותו לכלא ארבע אך נוצר הרושם שמתנכלים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully