וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נפתרה תעלומת הטנק הסובייטי שהתגלה בחולון?

2.7.2013 / 18:17

תושב המרכז לוואלה! חדשות: הטנק הרוסי, מסוג T-34 שהתגלה במהלך עבודות באזור תעשייה בעיר, נגנב לאחר מלחמת לבנון הראשונה על ידי מילואימניקים שהיו אמורים להציבו כאנדרטה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

פתרון לתעלומת הטנק הרוסי הישן שנמצא באתר בנייה בחולון? לאחר בדיקת וואלה! חדשות מסתמן כי הטנק, מדגם T-34 שהיה נפוץ בקרב צבאות סוריה ומצרים, נגנב מבסיס צה"ל בדרום סמוך לסיום מלחמת לבנון הראשונה בראשית שנות ה-80. תושב המרכז סיפר לוואלה! חדשות כי אדם המוכר לו היטב סיפר שהוא עומד מאחורי גניבת הטנק ו"הבאתו לקבורה" - אי שם באזור התעשייה בחולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטנק שהתגלה בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזרח סיפר שחברו קרא את הידיעות אודות השלד החלוד של הטנק, שנמצא ברחוב המרכבה בעיר, ונזכר באירועים שהובילו להטמנתו. מכרו, ששירת כנהג משאית במילואים סיפר כי במהלך שירות מילואים פעיל לאחר המלחמה, הוטלה עליו משימה להוביל את הטנק, שנלקח שלל בזמן המלחמה מהצבא הסורי ונשלח לבסיס שריון בדרום. את הטנק, שהיה דגם הדגל של הצבא האדום והוצג לראשונה בזמן מלחמת העולם השנייה, איש המילואים התבקש להעביר מהדרום לבסיס צה"ל במרכז הארץ. הטנק היה מיועד לעמוד באחת הצמתים באזור הבסיס, אולם הנהג החליט להעביר את הטנק למקום אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נלחצו והחביאו את הטנק

"הוא וחבריו הבינו שבדיוק התחלף מפקד בסיס והחליטו לנצל את הפרצה ולגנוב את הטנק כדי למכור אותו כברזל", סיפר תושב המרכז. בהמשך, הובילו חיילי המילואים את הטנק המיושן למקום מסתור באזור המרכז - שם החביאו את הטנק. "לאחר זמן מה הם שמעו שנפתחה חקירת משטרה צבאית בעניין, אז הם נלחצו, חפרו בור והטמינו את הטנק", הוסיף. פועלים באתר בנייה גילו את שלד הטנק במהלך עבודות חפירה במקום. הם הזעיקו את המשטרה מחשש כי מדובר בחומר נפץ או נפל של פגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully