וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנק T-34 בחולון: "הוא לא הגיע לכאן במלחמה"

שירה הוד

2.7.2013 / 12:28

מומחה לאמצעי לחימה מסביר כי שלד הטנק שנמצא אתמול באתר בנייה בחולון הוא דגם הדגל של הצבא האדום במלחמת העולם השנייה. כיצד הגיע לעיר? כנראה בשלל מצבאות ערב

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

במהלך עבודות באתר בנייה ברחוב המרכבה בחולון הופתעו אתמול הפועלים להיתקל בשלד טנק ישן, ולא הבינו כיצד הגיע השלד הישן למקום. מומחה לאמצעי לחימה מסביר כי בהסתמך על תמונות הטנק המיושן, מדובר בדגם רוסי מסוג T-34 – טנק הדגל של הצבא האדום שהוצג לראשונה במהלך מלחמת העולם השנייה.

הפתעה בחפירות: טנק התגלה קבור ברחוב המרכבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרבות שריון בשריון? לא בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש פרויקט המאזן הצבאי במזרח התיכון במכון למחקרי ביטחון, יפתח שפיר, מספר שמדובר בדגם שהשתתף בקרבות רבים במהלך שנות ה-50 של המאה הקודמת ושסופק על ידי מוסקבה גם לשכנות ישראל – מצרים וסוריה. כמה כלים כאלו נלקחו כשלל על ידי כוחות צה"ל במלחמת ששת הימים בשנת 1967, וככל הנראה זהו מקור השלד החלוד שנמצא אתמול באזור התעשייה בחולון.

"לחולון הוא לא הגיע במלחמה", מסביר שפיר, "אין קרבות שריון שהגיעו לחולון, המקום הכי קרוב אליו הגיע הצבא המצרי הוא צומת 'עד הלום' ליד קיבוץ יד מרדכי במערב הנגב". שפיר מציין כי לא פעם דגמים אלו הפכו לאנדרטאות ולא מן הנמנע כי הטנק שנמצא היה אנדרטה בעבר בעצמו. אתמול פורסמו תמונות הטנק בפייסבוק של המשטרה, לאחר שהפועלים הזעיקו חבלן משטרתי כדי לבחון את גוש הברזל הגדול בו נתקלו ולשלול את האפשרות כי מדובר בנפל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully