וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצד המגעים למו"מ: צה"ל המליץ על הקלות לפלסטינים

יהושע בריינר

1.7.2013 / 23:20

ההקלות, הכוללות הסרת מחסומים והגדלת מספר אישורי העבודה בישראל, אושרו לרגל חודש הרמדאן; אך לדברי גורמים המעורים בנושא, מדובר במחווה במסגרת הדיונים לחידוש המו"מ

עוד הקלות לפלסטינים על רקע הניסיונות לחידוש המשא ומתן המדיני: צה"ל המליץ לאחרונה על שורה של הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, הממתינות לאישור שר הביטחון, ובהן פתיחת כבישים והסרת מחסומים, וכן המלצה על הגדלת מספר הפועלים שייכנסו מדי יום לישראל. בפועל מדובר בהקלות שאושרו בצבא לקראת תחילת חודש הרמדאן, שיחל בשבוע הבא; ואולם גורמים המעורים בנושא אומרים כי מדובר גם במחווה ישראלית במסגרת הדיונים על חידוש המשא ומתן המדיני.

רשימת ההמלצות הגיעה מאלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, לאחר התייעצות עם גורמי המנהל האזרחי, וקיבלה את אישורו של הרמטכ"ל בני גנץ. בין השאר הומלץ על פתיחה של כמה כבישים שהיו חסומים בשנים האחרונות לתנועת כלי רכב פלסטיניים ועל הסרת מחסומים שהציב צה"ל.

כך למשל דובר על פתיחת מחסום הסמוך להתנחלות בית חג"י, המחבר את העיר חברון עם היישובים הנמצאים מדרום לה. כמו כן הומלץ להגדיל את מספר אישורי העבודה לפלסטינים, וכן לאפשר לעשרות אלפים להיכנס לישראל בסוף החודש לרגל הרמדאן. רשימת ההמלצות המלאה מצויה בימים אלה במשרד הביטחון וממתינה לאישור השר משה יעלון.

מחסום קלנדיה אוגוסט 2010. אורי לנץ
מחסום קלנדיה, אוגוסט 2010/אורי לנץ

בשנים האחרונות קידמו בפיקוד מרכז מתן הקלות נרחבות לפלסטינים, שהתמקדו בפתיחה ובהסרת מחסומים שהיו קיימים ברחבי הגדה מסיבות ביטחוניות. למורת רוחם של המתנחלים, הסיר צה"ל מחסומים מרכזיים, שכן בפיקוד רואים בכך אלמנט חשוב לשמירה על "מרקם החיים" באזור.

כעת נראה כי על רקע הניסיונות לחידוש המשא ומתן המדיני, יש גורמים במערכת הביטחון הדוחפים להמשך הרגיעה היחסית בשטח, בשל החשש כי כישלון המגעים של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יוביל להסלמה באזור. כזכור, באחרונה הזהיר אלוף פיקוד מרכז אלון כי כישלון מאמציו של קרי עלולים להביא להידרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון. כיום נותנת ישראל לכ-70 אלף פלסטינים היתרי עבודה בישראל, ועל פי הערכות קיימים כ-30 אלף מסתננים שנכנסים לעבוד בישראל ללא אישורים.

גורמים במערכת הביטחון מסרו בתגובה: "שר הביטחון הנחה את הגורמים השונים במערכת לבחון סל הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית לקראת ולצורך חודש הרמדאן". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל נערכת עבודת מטה בהתאם להערכת המצב ולפי השיקולים הביטחוניים, שמטרתם מתן הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון לקראת חג הרמדאן. צה"ל פועל על מנת להבטיח מרקם חיים תקין לכלל תושבי האזור, תוך נקיטת צעדי הביטחון המחייבים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully