וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשול לחידוש המו"מ: שחרור אסירים רוצחים

המחלוקת העיקרית שמעכבת את ההודעה על פסגה מדינית בירדן נסובה סביב כמה שמות ברשימת האסירים שאבו מאזן דורש לשחרר. ברשימה שהגיעה לוואלה! חדשות יש 24 ערבים-ישראלים

לשכת העיתונות הממשלתית

החלטתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לבטל את ביקורו המתוכנן במדינות המפרץ ולהגיע אמש לירושלים, לפגישה שלישית עם ראש הממשלה נתניהו בתוך 48 שעות, מעידה לא רק על מחויבותו של קרי לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני אלא גם על כך שבין הצדדים עדיין קיימות מחלוקות. גורם אמריקני אמר לוואלה! חדשות כי "קרי מאמין שאחרי הפגישה יהיו לו בשורות טובות", אך בינתיים ההודעה ששר החוץ האמריקני היה רוצה לבשר, על ועידת ישראלית-פלסטינית בירדן, עדיין מתעכבת. מסיבת העיתונאים שאמור היה לערוך קרי הבוקר נדחתה לשעות הצהריים בשל נסיעה נוספת של קרי לרמאללה, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לוואלה! חדשות נודע כי הקושי העיקרי שמונע את כינוס הפסגה הוא מחלוקת בדבר רשימת האסירים שאבו מאזן דורש מישראל לשחרר עם תחילת המשא ומתן. מדובר על רשימה של כמאה אסירים ותיקים, שנמצאים בכלא הישראלי עוד מלפני הסכם אוסלו. הרשימה המלאה, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, כוללת בתוכה עשרה אסירים ממזרח ירושלים, 14 אסירים ערבים-ישראלים ואסיר אחד מרמת הגולן. גורמים מדיניים בירושלים אמרו אמש לוואלה! חדשות כי ישראל אמנם תסכים לשחרר אסירים תוך כדי המשא ומתן, אך כי ברשימה שהעביר אבו מאזן ישנם כמה אסירים שאותם "אין סיכוי שנסכים לשחרר".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 29 ביוני 2013. קובי גדעון,, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה שלישית ב-48 שעות. קרי ונתניהו נועדים, שבת/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון,

בין השמות ש"תוקעים" את העסק מופיע כרים יונס, בשנות ה-60 לחייו, ממנהיגי האסירים הפלסטינים. יונס הוא ערבי ישראלי שרצח את החייל אברהם ברומברג בשנת 1981, ואשר אמור להשתחרר מהכלא רק בשנת 2023 לאחר שעונשו נקצב ל-40 שנים. גורמים מקצועיים בישראל מתנגדים גם לשחרורו המוקדם של וואליד דקה, שהורשע ברצח החייל משה תמם. דקה הביע בשנים האחרונות, במכתבים וראיונות מן הכלא, חרטה על המעשה, וטען כי השהייה בכלא גרמה לו לשינוי אידיאולוגי עמוק. השינוי הזה אמנם הוביל לקיצוב בעונשו – ממאסר עולם ל-37 שנים – אבל האפשרות לשחרר אותו מן הכלא בחודשים הקרובים נפסלת על הסף. שם נוסף שמעורר מחלוקת הוא סמיר סרסאווי, שניסה לבצע פיגוע בחיפה בשנת 1988 ואמור להשתחרר מהכלא בשנת 2018 לאחר שעונשו נקצב ל-30 שנים.

גורם במערכת הביטחון אמר לוואלה! חדשות: "לא תהיה בעיה לשחרר אסירים, הוויכוח הוא לא על הכמות אלא על המהות. ישראל הסכימה בעבר לשחרר כמויות גדולות של אסירים כמחווה לאבו מאזן, אבל מדובר היה בעיקר על אסירים זוטרים או כאלה שמועד שחרורם היה קרוב. ברשימה הנוכחית יש רוצחים מורשעים, כולל רוצחים שאחרי שחרורם יחזרו להתגורר בתחומי הקו הירוק. שחרור כזה בתור 'מחווה' הוא מוגזם. ההתעקשות על האסירים האלה מצביעה על רצונו של אבו מאזן להכשיל את המשא ומתן עוד לפני שהתחיל".

מנגד, בכיר לשעבר במערכת הביטחון, שמכיר את הרשימה שהעביר אבו מאזן, אמר: "גם בעסקת שליט שוחררו ערבים ישראלים. האנשים ברשימה הזו הם מבוגרים, הסיכוי שיחזרו לטרור לאחר שחרורם נמוך מאוד. אם ישראל משחררת אסירים ערבים ישראלים בגלל חטיפת חייל, אבל מסרבת לשחרר אסירים ערבים ישראלים כמחווה של רצון טוב לאבו מאזן, אנחנו בעצם מחזקים את מי שפוגע בנו ומחלישים את מי שמדבר אתנו".

גורם נוסף שמכיר את הרשימה שאל: "לא עדיף לישראל לשחרר אסירים בני 60 ו-70 שסיימו את קריירת הטרור שלהם כבר מזמן, מאשר לשחרר אסירים צעירים יותר, ששפוטים על עבירות קלות אבל יכולים בקלות רבה לצמוח ולהתפתח?".

בלשכת ראש הממשלה בחרו לא להגיב לפרסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully