וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לשרים לא לדבר על האירועים במצרים

ישראל שותקת אל מול הקריאות לסילוקו של מורסי, וכדי להימנע מתקלות הורה ראש הממשלה לשריו לא להתבטא בנושא. לאחר הדחת מובארק נתניהו דווקא הזהיר כי "מצרים תהפוך לאיראן"

הדרמה הפוליטית במצרים והקריאות להתפטרותו של הנשיא מוחמד מורסי מטלטלות את המזרח התיכון כולו, ומטבע הדברים מעוררת עניין רב גם בירושלים. אלא שבינתיים ישראל הרשמית שומרת על שתיקה בנושא, וכעת מתברר כי כדי למנוע תקלות דיפלומטיות, הורה היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים להימנע לחלוטין מהתבטאויות בנושא. "ראש הממשלה ביקש מהשרים לנהוג באחריות", אמר גורם בכיר בירושלים.

זו לא הפעם הראשונה שנתניהו קורא לשרים 'לסתום פיות'. בנובמבר האחרון פורסם כי נתניהו הורה לשרי ממשלתו הקודמת להימנע מהתבטאויות לגבי הבחירות לנשיאות ארצות הברית. חודשיים קודם לכן, בספטמבר 2012, פיזר ראש הממשלה בזעם דיון בקבינט המדיני-ביטחוני לאחר שדברים שנאמרו בישיבה קודמת הודלפו לעיתונות. בפברואר 2010, לאחר ששר החוץ דאז אביגדור ליברמן שיגר איום פומבי חסר תקדים כלפי נשיא סוריה בשאר אסד, נתניהו ביקש ממזכיר הממשלה לערוך סבב טלפוני בין כל השרים ולהורות להם לא להתבטא בנושא.

מפגינים נגד הנשיא מוחמד מורסי בכיכר תחריר בקהיר, יולי 2013. AP
מפגינים נגד מורסי בכיכר תחריר בקהיר, היום/AP

עם זאת, במהלך ההתפרצות הקודמת של המהפכה במצרים, בתחילת 2011, ראש הממשלה לא שמר על שתיקה. ב-7 בפברואר 2011, בעיצומן של ההפגנות נגד שלטון מובארק וארבעה ימים לפני התפטרותו של הנשיא המצרי לשעבר, אמר נתניהו בנאום בכנסת כי "קיימת אפשרות שמצרים תלך בכיוון של איראן, תדכא את העם ותאיים על כל הסובבים אותה".

התבטאותו עוררה גלים ברחבי המזרח התיכון. חמישה ימים קודם לכן הוא אמר כי איראן '"מזהה את ההזדמנויות הגלומות בשינוי במצרים", והזהיר מפני האפשרות שהשאיפה לחירות תוליך דווקא להתגברות ההשפעה האיראנית במצרים.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully