וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת טעתה - ונאשם במעשים מגונים בתיירת שוחרר

גלעד גרוסמן

1.7.2013 / 19:38

על פי קביעת בית המשפט העליון, כיוון ששופטת בית המשפט המחוזי נמנעה מדיון בבקשת המעצר של אחד הנאשמים במעשה מגונה בתיירת מארה"ב בשוק הפשפשים ביפו, מדובר במעצר לא חוקי

השופטת טעתה, ואחד הנאשמים בביצוע מעשים מגונים בתיירת בשוק הפשפשים ביפו בשבוע שעבר, שוחרר הבוקר (שני) ממעצר, יממה בלבד לאחר שהוגש נגדו כתב אישום. זאת, לאחר שבית המשפט העליון קבע כי כיוון ששופטת בית המשפט המחוזי נמנעה מלדון בבקשת המעצר אתמול, מדובר במעצר בלתי חוקי.

אתמול הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד שני בעלי חנויות בשוק הפשפשים, אשר אחד מהם נאשם באונס והאחר בביצוע מעשה מגונה בתיירת מארצות הברית. על פי כתב האישום, הצעירה נכנסה לחנות תכשיטים בשוק, ולאחר שנותרה לבדה עם הרוכל הוא אנס אותה וביצע בה שורה של עבירות מין. לאחר מכן עולה כי הנאשם הוביל אותה לחנות בגדים בבעלותו של תושב חולון בן 44, ששוחרר היום ממעצר בשל החלטת השופטת, וזה ביצע בה מעשים מגונים.

אישום: התיירת ביקשה לקנות טבעת בשוק - ונאנסה. טל אנגלנדר
שני הנאשמים בדיון בהארכת מעצרם/טל אנגלנדר

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. הדיון נערך בפני השופטת צילה צפת, ולא בפני שופט המעצרים הקבוע בתל אביב ציון קפאח, שכפי הנראה היה בחופש. ואולם, במהלך הדיון נודע לשופטת צפת כי התיק יישמע בפני הרכב הפשעים החמורים שבו היא חברה, ולכן היא הודיעה כי אינה יכולה לדון בתיק. היא קבעה כי בקשת המעצר תידון בפני השופט קפאח הבוקר, וכי עד אז יישארו שני הנאשמים במעצר.

ואולם פרקליטו של הנאשם ששוחרר, עו"ד צדוק חוגי, ערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, וטען כי כיוון שהשופטת צפת לא דנה בבקשת המעצר לגופו של עניין, מדובר במעצר בלתי חוקי. השופט נועם סולברג קיבל את הערעור, וקבע שכיוון שמדובר בנאשם ללא עבר פלילי, ומשום שהוא יהיה בפיקוח, הדבר הנכון הוא לשחררו למעצר בית עד לדיון בבית המשפט המחוזי.

בשעות הצהריים נערך דיון בפני השופט קפאח, שבו טען נציג הפרקליטות כי השחרור של הנאשם היה רק עד הדיון. ואולם, השופט קפאח קבע כי בית המשפט העליון לא היה משחרר את הנאשם, אפילו לכמה שעות, אם היה מסוכן. לכן קבע כי הוא יישאר מחוץ למעצר. "אני שמח שהצלחתי לשכנע את בית המשפט העליון שמדובר במעצר בלתי חוקי", אמר עו"ד חוגי. "ההחלטה הייתה שגויה מיסודה, ובית המשפט העליון ביטל אותה בצדק. אני מאמין שבהמשך המשפט אנחנו נוכיח שהלקוח שלי חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully