וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפרנסת מ"גברים נשואים" - ותקבל גם גמלה

בביטוח הלאומי הפסיקו הבטחת הכנסה לא', אם חד הורית, בשל סכומים חריגים שקיבלה. השופטת השתכנעה שלא להכליל סכומים אלה בחישוב הקצבה: "נאלצת לקבל כסף מגברים עם משפחות"

האם תשלום עבור "יחסים עם גברים שיש להם משפחות" מהווה הכנסה לצורך חישוב קצבת הבטחת הכנסה? לא על פי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. כך קבעה בחודש שעבר שופטת בית הדין, ד"ר אריאלה גילצר-כץ . ההחלטה ניתנה בתביעה שהגישה א', אם חד הורית לשניים, נגד המוסד לביטוח לאומי, שהפסיק את העברת תשלומי קצבת השלמת הכנסה לא' במשך מספר חודשים בגין הכנסה גבוהה.

א' עובדת במשרה חלקית כמטפלת ומשתכרת 1,800 שקל בחודש. בשל כך היא זכאית לקצבת השלמת הכנסה מנובמבר 2002. אלא שבמהלך שנת 2010 הבחינה א' כי הכסף לא הועבר לחשבונה. בדיקה מול המוסד לביטוח לאומי העלתה כי הכנסותיה בחודשים אלו עלו על גובה ההכנסות המזכה בגמלה. מדובר על חודשים בהם הכנסותיה עמדו על סכומים על 3,800 שקל, 6,000 שקל, 3,400 שקל ו-4,800 שקל.

גבר ואישה מתחבקים. Refat, ShutterStock
"אעשה הכל כדי שלילדים שלי יהיה אוכל. הכל"/ShutterStock, Refat

את התביעה הגישה א' באמצעות עו"ד אלון לוריא מהלשכה לסיוע משפטי תמוז תל אביב והמרכז של משרד המשפטים. לדברי בא כוחה, בשל מצוקה כלכלית בה היא מצויה, הועברו לחשבונה כספים מגמ"ח, הלוואות מחברים, תמיכות כספיות שאינן קבועות וכן כספים שקיבלה מ"גברים נשואים", כהגדרתה. מנגד טען המוסד לביטוח לאומי כי כספים שקיבלה התובעת באופן קבוע מהווים "הכנסה" על פי החוק.

עדויות שונות, שכנעו את השופטת כי א' אכן נקלעה למצב כלכלי קשה. אבי ילדיה של א' הסביר כי אינו תומך בה ובילדיו באופן קבוע. חברים ובני משפחה שמסייעים לא' סיפרו כי אינם יכולים לראות את ילדיה רעבים. עם זאת, השופטת ביקשה להבין מה מקור הסכומים הגבוהים יותר שקיבלה. בתגובה ענתה א': "קיבלתי מידידים, מחברים. צר לי שאני צריכה לרדת לרמה הזאת. אני לא יכולה לתת לך תמונה מלאה, אלה גברים שיש להם משפחות, אני לא אתחיל להביא אותם לפה. אתם הבאתם אותי לזה, והילדים שלי צריכים אוכל. אעשה הכל כדי שלילדים שלי יהיה אוכל. הכל. אני כבר לא מדברת על מותרות".

בדיון קבעה השופטת קיבלה את טענתה וקבעה כי היות שלא מדובר במשלוח ידה או של א', העובדת כמטפלת, לא מדובר בהכנסה. "התובעת עובדת למחייתה ומחיית ילדיה אולם הכנסתה הנמוכה אינה מאפשרת לה קיום מינימלי, ולכן היא נאלצת לקבל כספים 'מגברים שיש להם משפחות', ואין צורך להכביר במילים לגבי משמעות מילים אלה. התובעת אף לא ביקשה להסתיר הפקדות אלה והפקידה אותן בחשבון הבנק שלה. הוכח על ידה כי הפקדות הכספים לחשבונה אינן הכנסה אלא הלוואות של חברים, גמילות חסדים ותמיכה מבני משפחה באופן שאינו קבוע, ובסכומים נמוכים והפקדות נוספות מיחסיה עם גברים, אינן הכנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully