וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגין בקהיר: גם האדם הגרוע ביותר עדיף על מורסי

רונית אבידן-שינפלד

30.6.2013 / 21:40

מוניר מחמוד, שמשתתף בהפגנת הענק נגד נשיא מצרים בקהיר, סיפר לוואלה! חדשות כי המחאה היא מול האיום שמהווה תנועת האחים המוסלמים. "מורסי מייצג ארגון שמורכב מטרוריסטים"

צילום: רויטרס, סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בעוד הרוחות מתלהטות ברחבי מצרים, שעה שמתקיימות במדינה הפגנות מיליונים נגד הנשיא מוחמד מורסי, מאשים מוניר מחמוד, עיתונאי ומדריך תיירים מקהיר, שהשתתף אמש (ראשון) במחאת הענק בכיכר תחריר: "הוא לא הנשיא השלנו – הוא רק פוגע בנו".

מאות אלפי מפגינים התאספו מאז שעות הצהריים בכיכר המרכזית בקהיר, שהפכה רק לפני שנתיים לסמל המחאה נגד הנשיא לשעבר חוסני מובארק. אלא שהיום, האצבע המאשימה מופנית נגד איש האחים המוסלמים, שזכה בנשיאות לפני שנה בדיוק. מחמוד, בן 53 מקהיר, העניק ראיון לוואלה! חדשות ובו הסביר את הסיבות לצאתם של מיליוני האזרחים למחאה נגד מורסי בערי מצרים השונות.

"אנחנו מפגינים על מנת לשמור על הזהות הלאומית המצרית שלנו מפני האיום של האחים המוסלמים", אמר מחמוד, והוסיף כי מבחינתו מדובר בארגון שמורכב חלקו מטרוריסטים. "זה ארגון שלא פועל למען החלומות שלנו, למען השאיפות שלנו - המצרים. הארגון פוגע בתרבות שלנו ובכבוד שלנו". לדבריו, תנועת האחים המוסלמים של מורסי הביאה את מצרים למצב ביטחוני וכלכלי "על הפנים". "במהלך השנה האחרונה ניסינו לקבל את הנשיא, אבל גילינו שמורסי הוא לא הנשיא שלנו. הוא לא הנשיא של העם המצרי, אלא נשיא של ארגון עולמי שנקרא האחים המוסלמים. הזרוע הצבאית שלו, חמאס, יושבת אצלכם בישראל", טען.

מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי בכיכר תחריר בקהיר, יוני 2013. רויטרס
מאות אלפים בכיכר תחריר, הערב/רויטרס

כשנשאל אם השתתף בהפגנות שהובילו להפלת שלטונו של מובארק, השיב כי הנשיא לשעבר "עשה פשעים נוראיים - אבל לפחות היה מצרי אמיתי". לדבריו, בתקופת של מובארק, מצרים לא הייתה מרכז לטרוריסטים כמו בהווה. "למורסי לא אכפת בכלל ממצרים אלא רק מהארגון אליו הוא משתייך ולכן הוא צריך ללכת", אמר מחמוד.

חרף הדיווחים על ירי לעבר משרדי תנועת האחים המוסלמים, ועל עימותים בין תומכיו ומתנגדיו של מורסי, הבהיר מחמוד כי המפגינים מעוניינים להביע את מחאתם בדרכי שלום. "אנחנו יוצאים היום בצורה מתורבתת עם מוזיקה, גיטרות, ודגלים לשיר את ההמנון בכיכר. אנחנו רוצים להקדים את הבחירות כמו שראוי בכל מדינה דמוקרטית. כמו בישראל, כמו בארה"ב", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי בקהיר, יוני 2013. רויטרס
"למורסי לא אכפת בכלל ממצרים". אוחזים בשלט נגד מורסי/רויטרס

מחמוד סירב לומר אם לדעתו יש מחליף ראוי למורסי, וציין כי המפגינים לא עסוקים כרגע במי שיחליף את הנשיא אלא בהקדמת הבחירות. "האדם הגרוע ביותר במצרים עדיף על מורסי. כשיהיו בחירות ויהיו מועמדים אז נעסוק במי המועמד המתאים ביותר. אבל כרגע צריך לבלום את האיום ואת החוקה של מורסי".

מפגינים מציתים אש במהלך הפגנת המחאה נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי בקהיר. רויטרס
מפגינים מציתים זיקוק בהפגנה בקהיר, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully