וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבשלים מחום ב-53 מעלות בארה"ב: "כמו בתנור"

בלאס וגאס נמדדו 46 מעלות ובפיניקס בוטלו טיסות מחשש למטוסים. קשיש מת בבית שהתלהט ועשרות אושפזו. במגזר העסקי חוששים שרבים יעדרו השבוע מהמשרדים לטובת המזגן בבית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גל חום שפוקד את דרום-מערב ארצות הברית מאיים לשבור שיאים חדשים של טמפרטורות, ובכמה ערים מרכזיות עלו אמש (שבת) מידות החום לשיאים של כל הזמנים. בפיניקס שבאריזונה נמדדו 48 מעלות צלזיוס ובלנקסטר שבקליפורניה 44 מעלות. בעמק המוות בקליפורניה, בו נקבע לפני 100 שנים בדיוק שיא החום העולמי - 56.6 מעלות - נמדדו כ-53 מעלות. בלאס וגאס נמדדו 46 מעלות צלזיוס. בחודש יולי שעבר מתו כ-30 בני אדם בארה"ב בגל חום כבד, אך שהטמפרטורות בו היו נמוכות בהרבה.

מזג האוויר הקשה גבה את חייו של לפחות אדם אחד עד כה, קשיש בלאס וגאס. הוא מת מדום לב בביתו, שלא היו בו מיזוג. חזאים אומרים שהחום הכבד לא צפוי לחלוף בימים הקרובים וכי המצב עלול רק להחמיר. שירות החיזוי האמריקני הודיע שהקלה מסוימת צפויה רק לקראת יום חמישי, וכי עד אז צפוי גל החום להעמיק פנימה בארה"ב ולהגיע עד יוטה, וויומינג ואיידהו. במגזר העסקי חוששים כי מחר, עם פתיחת שבוע העבודה, יעדרו עובדים רבים ממקומות התעסוקה ויעדיפו להישאר מסוגרים בבתיהם.

גל חום בדרום-מזרח ארצות הברית. יוני 2013. AP
כמעט 53 מעלות במרכז המבקרים בעמק המוות, קליפורניה/AP

פקחים בנוואדה הוצבו בפארקים הלאומיים כדי להזהיר אנשים שלא לרכוב על אופניים במזג האוויר הקשה, ובאריזונה הוזהרו בעלי הכלבים שלא לטייל עמם בחוץ מחשש שכפות הרגליים של החיות יצרבו במדרכות הלוהטות. חברת התעופה יו-אס אירוויז ביטלה אמש 18 טיסות בפיניקס בשל החום, מפני שהמטוסים אינם רשאים להמריא בטמפרטורות כה גבוהות.

תיירים שסיירו בפארק הלאומי המפורסם בעמק המוות הופתעו ממזג האוויר הקיצוני, וחיפשו מחסה מהחום הכבד. רבים מהם הגיעו למלונית "פרנס קריק", שם נשמעה התלונה "אלוהים, איזה חום!" בשלל שפות זרות. האחראית במקום, אן וגנר, אמרה לעיתון לוס אנג'לס טיימס כי התיירים לרוב באים לעמק המוות כדי להרגיש עד כמה חם שם, אבל כי "אי אפשר באמת להתכונן למזג אוויר כזה". לדבריה, "גם כשהאוויר נושב, זה כמו רוח שיוצאת מתוך תנור חם".

בשנה שעברה: עשרות מתים בגל חום כבד בארה"ב
ואצלנו? מזג האוויר דווקא מתקרר מעט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גל חום בדרום-מזרח ארצות הברית. יוני 2013. AP
משתכשכות בבולדר סיטי, נוואדה/AP
גל חום בדרום-מזרח ארצות הברית. יוני 2013. AP
מצננים פילים בסולט לייק סיטי, יוטה/AP
גל חום בדרום-מזרח ארצות הברית. יוני 2013. AP
גם סופר מריו בלאס וגאס זקוק להקלה מהחום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully