וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מרגיע הימין: "נביא הסכם מדיני למשאל עם"

ראש הממשלה הדגיש, בפעם השנייה בחודשיים האחרונים, כי כל הסכם שלום עם הפלסטינים יובא ל"אישור העם", ולא לאישור הכנסת. הוא ככל הנראה מבקש להרגיע את האגף הימני בליכוד

צילום: אבי פרץ, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפתיע היום (ראשון) בישיבת הממשלה כשהבהיר שכל הסכם מדיני עם הפלסטינים יובא למשאל-עם – זאת לאחר שיואשר בכנסת. בפתח ישיבת הממשלה השבועית ציין נתניהו, שפגש בימים האחרונים שלוש פעמים את שר החוץ האמריקני ג'ון קרי המנסה לחדש את השיחות עם הפלסטינים, כי ישראל מוכנה להיכנס למשא ומתן ללא דיחוי וללא תנאים מוקדמים. "אנחנו לא מערימים שום חסמים על חידוש השיחות להסדר שלום בינינו לבין הפלסטינים", אמר ראש הממשלה, "יש דברים שנעמוד עליהם בעוצמה בשיחות עצמן ובראשם הביטחון, לא נתפשר על הביטחון ולא יהיה שום הסכם שיסכן את מדינת ישראל".

זו הפעם השנייה בחודשיים האחרונים שנתניהו מתבטא באופן מפורש על רצונו להביא הסכם שלום עתידי למשאל עם – דבר שטרם נעשה במדינת ישראל. בביקור שערך בשוויץ לפני כחודשיים אמר נתניהו לשר החוץ השוויצרי: "יש לנו מה ללמוד מכם בנושא של משאלי עם. הייתי רוצה להביא הסכם עתידי למשאל עם בישראל". בהתבטאותו הבוקר בישיבת הממשלה הוא חזר על הדברים באופן מפורש. ניתן לראות בדבריו של נתניהו ניסיון להרגיע את האגף הימני במפלגתו ואת שותפיו בקואליציה. יש לציין כי כל הסכמי השלום עליהם חתמה ישראל בעבר הובאו לאישורה של הכנסת בלבד.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 29 ביוני 2013. קובי גדעון,, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו בפגישתם אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון,

בתוך כך, דומה שמאמציו של שר החוץ קרי לחדש את המגעים בין ישראל לפלסטינים עדיין לא נושאים פרי, כאשר הצדדים חלוקים עדיין על התנאים לחידושם. אמש פורסם בוואלה! חדשות כי סלע המחלוקת בין הצדדים טמון בדרישה הפלסטינית לשחרר כמאה אסירים כ"מחווה" ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. עם זאת, בישראל הביעו התנגדות לדרישה, שכן ברשימה נכללים אסירים שרצחו ישראלים בעבר. קרי, שדחה מסיבת עיתונאים שתוכננה לשעות הבוקר כדי להיוועד שוב עם אבו מאזן, צפוי למסור הצהרה לפני המראתו מישראל היום.

גורם מדיני ישראלי כינה הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות את עמדתו של יו"ר הרשות הפלסטינית בסוגיית שחרור האסירים כ"מביכה". לדברי הגורם, "הפלסטינים הציבו שלושה תנאים מוקדמים - שחרור אסירים, הקפאת בנייה בהתנחלויות וסיכום מוקדם על הגבולות. לכל אחד מהנושאים אפשר למצוא פתרונות יצירתיים שיהיו מקובלים על שני הצדדים, אבל ההתעקשות של הפלסטינים על שחרור רוצחים כמחווה מדינית, מצביעה על חוסר רצון לחזור לשולחן המשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully