וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תמונת הביקיני ששווה שני מיליון דולר

מרצה באוניברסיטה רצה להראות את הסכנה שבפרסום תמונות אישיות בפייסבוק והציג לכולם תמונה של תלמידה שלו בביקיני קטנטן. משפחה תובעת כעת פיצויים

תלמידת קולג' תובעת את מערכת החינוך בגורג'יה שבארצות הברית, לאחר שתמונה שלה בביקיני שימשה, ללא רשותה, בהרצאת סמינר על הסכנות של הרשת החברתית. הסטודנטית, צ'לסי צ'ייני, סיפרה כי התמונה נלקחה מעמוד הפייסבוק שלה הפרטי ונעשה בה שימוש בהרצאה בסמינר שכותרתה הייתה "ברגע שזה בחוץ זה נשאר בחוץ" והועברה בכל המחוז, כשמטרתה הייתה להבהיר לסטודנטים והוריהם כי שום דבר ברשת אינו פרטי וכי כל פריט מידע או תוכן שנמצא ברשת נגיש בצורה פוטנציאלית לכל אדם שחפץ להגיע אליו. בכדי להבהיר את הסכנה שבפרסום תמונות אישיות בפייסבוק הציג המרצה את תמונה של צ'לסי בביקיני קטנטן, מבלי שיודעה על כך מראש. "הייתי נבוכה ומזועזעת", היא אמרה לרשת WSBTV, "מעולם לא חשבתי שדבר כזה יקרה לי".

לדברי צ'ייני והוריה, כשפנו להתלונן בפני הנהלת האוניברסיטה הם לא נלקחו ברצינות ולכן נאלצו לפנות לעורך דין. "הלוואי שכל זה לא היה קורה. בכיתי הרבה והסמסטר הראשון של הלימודים שלי היה קשה במיוחד", סיפרה צ'ייני. לדבריה, התמונה המדוברת נלקחה בזמן חופשה משפחתית והיא האמינה כי התמונה גלויה רק לחבריה בפייסבוק. ההנהלה אמנם שלחה לה מכתב התנצלות רשמי בו נטען שהתמונה נבחרה באקראי, אך לטענתה זה לא מספיק בשביל לכפר על המקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה המדוברת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרעיון שמישהו מפרסם משהו בפייסבוק וזה נותן לכל אחד רשות לגנוב את זה ולעשות עם זה מה שהוא רוצה הוא פסול מבחינה אתית", אמר עורך דינה של צ'לסי, פיט וולברון, "זה פסול גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה חוקית". לדבריו, בית הספר עשה שימוש בתמונה כדי לרמוז כי מרשתו היא קלת דעת ושותה אלכווהול.

צ'ייני ומשפחתה תובעים כעת שני מיליון דולרים, כדי ש"התביעה שלנו תלקח ברצינות", לעומתם דובר מטעם מחלקת החינוך המחוזית מסר כי לדעתו אין בסיס לתביעה והם הגישו בקשה לבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully