וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט אישר את הרפורמה בחוקי ההגירה

28.6.2013 / 4:33

הנשיא אובמה ברך על המהלך וקרא לבית הנבחרים הנשלט על ידי רוב רפובליקני "למלא את תפקידו" ולהצביע בעד הרפורמה. אם תעבור, ההצעה תאפשר ל-11 מיליון מהגרים לקבל אזרחות

הסנאט האמריקני אישר אמש (חמישי) את הרפורמה בחוקי ההגירה שתאפשר ל-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים בארה"ב אפשרות להפוך לאזרחים, אך המהלך יתקשה לעבור בבית הנבחרים. הסנאט, הנשלט על ידי רוב דמוקרטי, העביר את החוק ברוב של 68 מול 32 מתנגדים. 14 סנאטורים רפובליקנים תמכו בהצעה.

עם זאת, יו"ר בית הנבחרים הנשלט על ידי רוב רפובליקני, ג'ון ביינר, צינן את האווירה כשהדגיש שהרפובליקנים "יעשו את החשבון", שמשקף את רצון הבוחרים, המתנגדים להענקת אזרחות למהגרים בלתי חוקיים. רפורמה כזו תתמקד באבטחת הגבולות ובאיתור מהגרים שנותרו במדינה גם לאחר שהאשרה שלהם פגה תוקף.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר ושר האוצר טימותי גייתנר. נובמבר 2012. רויטרס
הרפובליקנים "יעשו את החשבון" בהצבעה בבית הנבחרים. אובמה וביינר/רויטרס

עם זאת, המחלוקת בקרב הרפובליקנים השתקפה כאמור בהצבעה בסנאט. "למעלה מ-200 שנים המהגרים באים לכאן, בחיפוש אחר חירות וחופש, לבטח. אך לעתים בשביל לחפש עבודות כדי להאכיל את ילדיהם ובעבור הסיכוי לחיים טובים יותר", אמר הסנאטור הרפובליקן מפלורידה מרקו רוביו, שהוריו היגרו מקובה.

כמאה בנים של מהגרים לא חוקיים שנכחו באולם בעת ההצבעה, חיבקו אחד את השני בהתרגשות, בעת שההצעה עברה. נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא לבית הנבחרים ללכת בעקבות הסנאט ולאשר את הרפורמה בחוקי ההגירה. "היום, הסנאט עשה את תפקידו. זה תלוי כעת בבית הנבחרים לעשות אותו דבר", מסר אובמה בהצהרה מסנגל, שיצאה לאחר שהסנאט העביר ברוב גדול את ההצעה.

מטרת הרפורמה היא לשפר את שיטת האשרות הישנה שלא השתנתה מאז 1986 ולסייע לחברות בארה"ב להשיג גישה נוחה יותר לכוח עבודה, החל מחקלאות ובנייה ועד עובדים מיומנים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully