וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייל ומכונית הסייבר: האם העיתונאי הצעיר חוסל?

מאז שנהרג מייקל הייסטינגס, הכתב שהראיון שפרסם גרם להדחת מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, חרושת השמועות עושה שעות נוספות. לפי אחת הקונספירציות הוא הזהיר את עורכיו מה-FBI

מותו הפתאומי והטרגי של מייקל הייסטינגס, כתב המגזין רולינג סטון, עורר כצפוי תיאוריות קונספירציה לגבי נסיבות תאונת הדרכים שבה נהרג.

הייסטינגס, בן 33, התפרסם לפני שלוש שנים שפרסם ראיון שערך עם מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, סטנלי מקריסטל. הריאיון עורר תהודה רבה בשל הביקורת שנמתחה בו על ממשל אובמה, ובהמשך הוא הביא להדחתו של המפקד הבכיר. העיתונאי הצעיר נהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים בלוס אנג'לס, כשמכוניתו התנגשה בעץ בשעת לילה מאוחרת.

משטרת לוס אנג'לס הודיעה שלא אותר כל חשד לפלילים בתאונה. ואולם, האתר האפינגטון פוסט ציטט בכיר לשעבר בממשל בוש, ר'יצארד קלארק, שטען כי לרשויות יש יכולת לשלוט מרחוק על מכוניות, ולהאיץ אותן בפתאומיות. יצוין כי אין כל הוכחה לתיאוריה של קלארק, לפיה המכונית של הייסטינגס "נחטפה" במתקפת סייבר ממשלתית - אולי כנקמה על פרסום הכתבה שגרמה להדחתו של הגנרל מקריסטל, או כדי להרתיע עיתונאים אחרים. קלארק עצמו הגן על הטענה ואמר כי "החוק הוא שאי-אפשר להפריך תיאורית קונספירציה עד שמוכיחים שהיא שגויה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוניתו של הייסטינגס עולה באש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי טענה נוספת, הייסטינגס עבד טרם מותו על כתבה העוסקת בגנרל דיוויד פטראוס, שהחליף את מקריסטל כמפקד הכוחות באפגניסטן, ולאחר מכן התמנה לראש הסי-איי-אי. פטראוס נאלץ להתפטר בסוף השנה שעברה בשל רומן מחוץ לנישואין. לפי כמה דיווחים, אשתו של הייסטינגס, אליס ג'ורדן, אמרה שבעלה עבד על כתבה העוסקת בג'יל קלי, אחת מהנשים שהיו מעורבות בפרשה שהובילה להתפטרותו של פטראוס. ג'ורדן הכחישה אמש את הטענה הזו בתוקף.

אם לא די בכך, תיאוריה נוספת רומזת כי מותו של הייסטינגס קשור, בצורה כזו או אחרת, למייל בהול ששלח לעורכיו באתר באזפיד בו הועסק בשנה האחרונה. שוטר ממשטרת לוס אנג'לס טען כי הוא כותב בסתר על המייל, שנשלח מהייסטינגס כ-15 שעות לפני שנהרג. במייל פנה העיתונאי לעורכיו וסיפר שהוא "עובד על סיפור גדול" וכי עליו "לרדת מתחת לרדאר" לזמן מה. תחנה מקומית בלוס אנג'לס דיווחה כי במייל, הזהיר הייסטינגס כי האף-בי-איי חוקר אותו ואת את עמיתיו, והציע לעורכיו לבקש ייעוץ משפטי אם ייחקרו אף הם.

עורך באזפיד, בן סמית, אישר כי קיבל מייל מהייסטינגס, אך לא פירט על תוכנו. האף-בי-איי מסר בתגובה כי הייסטינגס מעולם לא היה תחת מעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully