וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנת הזהב בהונג קונג: ישראלי הורשע במעורבות

עומר גביש טען שלא ידע שהחזיק והוביל עבור איש עסקים הולנדי מטילי זהב בשווי כ-65 מיליון ש"ח. השופט קבע כי לא יתכן שלא חשד כשהתבקש לפרוץ לכספת בבית שעליו התבקש לשמור

עומר גביש, אחד משלושת הישראלים שהואשמו בפרשת הלבנת מטילי הזהב בהונג קונג, הורשע אתמול (שלישי) בבית המשפט באזור שבשליטת סין בהלבנת המטילים, בשווי כולל של כ-65 מיליון שקלים. גביש, בן 26, הוא אחד משלושת הישראלים שנכללו בכתב האישום החמור שהוגש נגדם, במה שהשופט כינה "משפט בקנה מידה בינלאומי". לפני הרשעתו של גביש, הודו שני המעורבים האחרים בפרשה, יואב חן ודניאל פדלון, הודו במיוחס להם, ונשלחו ל-52 חודשי מאסר.

מטילי זהב. SETH WENIG, AP
65 מיליון שקל במטילי זהב נגנבו בתחכום/AP, SETH WENIG

על פי כתב האישום, במאי בשנה שעברה גביש וחן היו מעורבים בהחזקת והובלת 342 מטילי זהב, במשקל קילוגרם כל אחד, לטובת הלבנת הון. גביש שהה בבית בהונג קונג כדי לשמור עליו עבור איש עסקים הולנדי, וזאת כדי להרוויח כסף ולהמשיך את טיולו. איש העסקים הציע לו 3,000 דולרים לחודש עבור השירות, והוא הסכים, והגיע להונג קונג בינואר האחרון. תחילה, לא ידע גביש כי מטילי הזהב מאוחסנים בבית. עם זאת, הוא קיבל הוראות תמוהות ממעסיקו, בהן אחת להתקין שער ברזל בכניסה לבית, וכן הלך עם אחד משני הנאשמים האחרים לרכוש ציוד לחיתוך פלדה, ואף חתך בעצמו את הכספת.

משם המשיך גביש, לפי כתב האישום, יחד עם חן להוסטל מרוחק מהעיר שאונג שוי, בה שהה. בעוד חן הוביל את הזהב להוסטל, גביש אמר כי הוא לא היה מודע לכך שהזהב נלקח מהבית עד שהגיע להוסטל. חן, לעומתו, הודה כי מכר את מטילי הזהב לעסק מקומי.

השופט, אנת'וני קואוק קאי-און, לא קיבל את טענת גביש לפה לא ידע שהרכוש נמצא ברשותו, כשנתבקש לשמור עליו. "אני לא ארחיק ואומר שהנאשם בהכרח ידע מה נמצא בבית כשהגיע להונג קונג" אמר השופט, אך ציין כי ברגע שקיבל הוראות תמוהות ממעסיקו, "אדם סביר היה מתפטר ועוזב את הבית באופן מיד". לדברי השופט, לא ניתן לקבל את טענתו של גביש כי לא ידע דבר. פריצת הכספת הייתה בבחינת האירוע המכונן שמוכיח את אשמתו, אמר השופט – שכן במקרה זה הוא התבקש להרוס את הנכס שעליו התבקש לשמור מלכתחילה. מסתבר שהשלושה היו מעורבים במעילת ענק; הבית שעליו שמר גביש נקנה במיוחד כדי לאחסן בו את מטילי הזהב הרבים.

פרקליטו של גביש, ג'ון המינגז, אמר שיערער על ההחלטה מיד עם קבלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully