וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנות מאסר לאנס בגן העיר: "סאדיזם בלתי נתפס"

גלעד גרוסמן

26.6.2013 / 12:12

אחמד בני ג'אבר נשלח למאסר ממושך לאחר שהורשע בכך שבחודש מאי אשתקד איים על זוג נערים בתל אביב ואנס אותם בברוטליות. "אכזריות מפלצתית, התעללות במדרג העליון"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 30 שנות מאסר על אחמד בני ג'אבר, פלסטיני בן 21, שהורשע בביצוע האונס בגן העיר בתל אביב במאי אשתקד. הוא הורשע גם בתקיפת שוטר, שהייה בישראל שלא כחוק, זיוף תעודת זהות והתחזות. השופטים אמרו בהכרעתם כי "ערכים חברתיים נרמסו בברוטליות עד כדי רצח נפש הקורבנות", והתייחסו לאירועים בגן העיר כ"מעשים מתועבים ובזויים. מסכת מעשים מפלצתיים החריגה באכזריותה". הם ציינו כי לא הצליחו למצוא מעשה דומה באכזריותו לזה של בני ג'אבר. השופטים גם גזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. "מעשים סדיסטיים בלתי נתפסים. רמת האכזריות וההתעללות עומדת במדרג העליון ביותר", המשיכו השופטים. בנוסף למאסר, גזרו השופטים על בני ג'אבר כי עליו לשלם לכל אחד מהמתלוננים פיצויים בגובה 258 אלף שקלים.

גזר דין לבחור שאנס בחניון של גן העיר ,יוני 2013. דרור עינב
הורשע גם בתקיפת שוטר. בני ג'אבר בבית המשפט/דרור עינב

המתלוננת אמרה באמצעות עורכת דינה רוני סדובניוק: "אני חשה הקלה גדולה סוף סוף הסיוט הזה נגמר ואני יכולה להתחיל שלב חדש של חזרה לחיים נורמליים". עם זאת היא מתחה ביקורת על כך שהפרקליטות לא שעתה לבקשתה לקבוע כי מדובר בפשע על רקע גזעני משום שלדבריה "אירוע נפשע זה היה פיגוע טרור לכל דבר". עורכת הדין הוסיפה: "הגיע הזמן לשנות את חוק נפגעי העבירה כך שהם יקבלו ייצוג משפטי לכל אורך ההליך הפלילי. לא יכול להיות שהפרקליטות תשתמש בקורבן אירוע פלילי לצרכיה כדי להרחיק אדם מסוכן מהחברה, אך לא תשקול את צרכי הקורבן עצמה לשיקום וטיפול"

התובעת במשפט, עורכת הדין גלי חצב מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה כי "מדובר באחד המקרים הקשים והחמורים שהוגשו לבית המשפט, והעונש שהוטל הוא בהתאם. מדובר בעונש ראוי". ליאור שני ממרכז נגה, המייצג את הקטין, אמר שהוא מאמין שהוא מרוצה מההחלטה אבל יש לזכור שבעוד שהנאשם הולך לכלא ושם ידאגו לו, המתלוננים צריכים לטפל בכל הנזקים שנגרמו להם בכוחות עצמם". לעומתם, עורך הדין רן אילן, שייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי אינו מקל ראש בחומרת המעשים, "אך עם זאת צריך לזכור שהנאשם לקח אחריות, הודה, תפס את הצורך בניהול משפט ובכך שהמתלוננים יצטרכו להעיד, והיה צריך להתחשב בכך. מדובר בגזר דין חמור".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המתלוננת תבקש להכיר בה כנפגעת פעולות האיבה

המתלוננת מגן העיר מתכוונת לפנות בימים הקרובים אל משרד הביטחון כדי שיכירו בה כנפגעת פעולות באיבה זאת לאור טענתה כי האונס והברוטליות שבה הוא בוצע נבעו מהיותה יהודייה ומהיות האנס פלסטיני. המתלוננת ביקשה בתחילת המשפט שהפרקליטות תטען כי מדובר בפעולת איבה על רקע גזעני בפרקליטות סרבו לעשות זאת מכיוון שהראיות לא הציגו זאת במכתב ששלחה אל השופטים האנס הפשיל אותה כיהודיה כי זה היה יותר מאונס והיא הביעה תרעומת על כך שהסתירו ממנה את עבודה כי ג'אבר הורשע בעבר בעבירות ביטחוניות לאחר שידה אבנים.

בינתיים, המתלוננת מסיימת את בחינות הבגרות וצפויה לטוס לחו"ל בקרוב ולאחר מכן להתגייס לצה"ל. עורכת דינה רוני סדובניוק אמרה כי היא עדיין עוברת טיפולים לאחר המקרה והפניה למשרד הביטחון היא הדרך היחידה שתוכל לממן את הטיפולים מכיוון שאין אפשרות מעשית לקבל את הפיצויים הכספיים מג'אבר. היא הוסיפה כי המתלוננת מבקשת פשוט לשוב לחיים שגרתיים ולכן היא משתוקקת להתגייס לצבא. עוד אמרה כי המתלוננת הדגישה שהיא הרגישה ניצודה בידי כלי התקשורת ומאוד חשוב לה לשמור על האנונימיות שלה ועל כך שזהותה לא תיוודע ברבים.

נלכד כמה ימים אחרי המעשים

בני ג'אבר הורשע בכך שעקב אחר המתלוננים, נערה בת 18 ונער בן 17, לתא שירותים בחניון גן העיר בתל אביב. הוא ניסה לאלץ את השניים לקיים אקט מיני מול עיניו תוך הפעלת אלימות. לבסוף, בשל הפחד שלהם ממנו הם הסכימו. בהמשך דרש שהמתלוננת תבצע בו אקט מיני, תחילה סירבה הצעירה, אולם הוא תקף את השניים עד שהסכימו. כמו כן, איים על השניים שיקרא לחבריו שיסייעו לו. בני ג'אבר הורשע בעבירות של ביצוע אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, תקיפה ואיומים. האירוע נמשך כשעתיים.

מהצהרות נפגע של המתלוננת עולה כי היא סבלה פגיעות נפשיות "קשות והרסניות" שמשפיעות על תחומים רבים בחייה". עוד עולה כי ייתכן שלא תחלים מחלק מהפגיעות הנפשיות. עוד אמרו השופטים, כי המתלוננת אמרה ש"זה היה יותר מאונס. הוא השפיל אותי כאישה וכיהודייה. אני מפחדת להסתובב ברחוב".

בני ג'אבר נלכד כמה ימים אחרי האירוע המיוחס לו, בתום חיפושים נרחבים, והמשטרה הצליחה לקשור אותו לביצוע המעשה באמצעות טביעות אצבע וממצאי DNA שנמצאו בזירה. בהמשך הוא גם זוהה במסדר זיהוי על ידי המתלוננים. לאחר לכידתו הכחיש בני ג'אבר את המעשה, וטען כי רק שדד את בני הזוג ולא תקף אותם מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully