וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מדבר לגבי עד המדינה ומייצג את הבר-נוער?

לחן לנגר, שנפצע בירי בבר-נוער, כואב שהיועץ המשפטי של האגודה למען הלהט"ב, מפעילת הבר-נוער, מדבר גם לגבי עד המדינה החשוד בסיוע לרצח. עו"ד שוחטמן: "לא מייצג אותו"

פרשת הרצח בבר-נוער לא מפסיקה לעשות כותרות. זהותם של חלק מהמעורבים נחשפת, עד המדינה בורח מדירת המסתור שלו ונתפס וחגי פליסיאן מודה בפני מדובבים משטרתיים כי ביצע את הרצח, אך פרקליטו טוען כי לא כך היה. כחלק מרעידת האדמה שממשיכה לזעזע את הקהילה הגאה עם דבר מעורבותו של שאול גנון בפרשה, מצטייר כעת ניגוד עניינים לכאורה של היועץ המשפטי של האגודה למען הלהט"ב ומדבר בפני כתבים משטרתיים לגבי עד המדינה, שעל פי החשד סייע בתכנון הרצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד בסיוע לרצח. עד המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חן לנגר, שנפצע בירי בבר-נוער ב-2009 וכיהן עד לאחרונה כחבר בוועד המנהל של האגודה למען הלהט"ב, טוען כי עו"ד משה שוחטמן, היועץ המשפטי של האגודה, ממשיך לייצג את עד המדינה, למרות החשד למעורבותו בפרשה. "אני מתבייש שהיועץ המשפטי בחר לייצג ועודנו, בתקשורת ומחוצה לה, את מי שככל הנראה שרטט את דרכי הגישה ללב של ניר ולכבד של ליז", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. בשיחה עם וואלה! חדשות אומר היום (שני) לנגר כי הוא חש שאחיזתו של שוחטמן בשני קצוות החבל של הפרשה צורמת ומכאיבה. "האגודה היא זאת שהפעילה את הבר-נוער ויש לה מחויבות מוסרית למשפחות ההרוגים והפצועים. יש כאן עד מדינה שסייע בשרטוט דרכי הגישה לבר-נוער, לפחות, אם תרומתו לא גדולה יותר, ויש לנו את הפצועים והאנשים שנפגעו מכל האירוע הזה", מסביר לנגר. "מה עם רמה מוסרית כלשהי?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עד המדינה ככל הנראה שרטט את דרכי הגישה ללב של ניר ולכבד של ליז". חן לנגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איילה כץ, אמו של ניר שהיה מדריך בבר-נוער ונרצח באירוע הירי אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי העובדה שעו"ד משה שוחטמן הן מדבר לגבי עד המדינה והן מתפקד כיועץ המשפטי של האגודה "נראית לא טוב. ברגע שנודע לו על המעורבות של עד המדינה ברצח הוא היה צריך להפסיק את ייצוגו". עם זאת, היא מבקשת להמתין בסבלנות עד שיאומתו כל הפרטים. "כל התיק הזה הוא רב הנסתר על הגלוי. כל הזמן אמרתי גם לאגודה וגם באופן כללי – צריך סבלנות, לחכות שהדברים יתבהרו. גם מה שהיום נראה רע, יכול להתברר מחר אחרת", אמרה. "בכל התיק הזה אין ברירה, למרות שזה נורא קשה, צריך להיאזר בהמון סבלנות".

לדברי עו"ד שוחטמן הוא אינו מייצג את עד המדינה, אך, כאמור, תגובות לגביו מועברות לכתבי המשטרה בתקשורת. מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי בניגוד לפרסומים בחלק מאמצעי התקשורת, "היועמ"ש של האגודה עו"ד משה שוחטמן אינו מייצג את עד המדינה ומעולם לא ייצג אותו בעת חתימת הסכם עד המדינה, לאחר חתימת ההסכם, וכמובן שלא כעת. הייצוג של האגודה, באמצעות עו"ד שוחטמן, התרחש בעת היות עד המדינה אסיר בכלא שהיה נתון להשפלות ואלימות מילולית ופיזית על ידי השב"ס ונמנעו ממנו ביקורי התייחדות עקב נטייתו המינית. נציין שסיוע משפטי ניתן בהתנדבות לכל להט"ב אשר מופלה על רקע נטיותיו המיניות. אמנם לאחר החתימה על הסכם עד מדינה הוא ציין שהחליט לחשוף את פרטי הפרשה בשל החלטתו 'לגמול תודה לקהילה הגאה שסייעו לי כשהייתי בכלא', סיוע שאנו גאים בו; אך כאמור, עם הפיכתו של האסיר לעד מדינה, הופסק הלכה למעשה ייצוגו המשפטי. נבקש לשוב ולהדגיש שלא קיים כל חשש למשוא פנים או לניגוד עניינים בין האגודה או עו"ד שוחטמן לבין עד המדינה. טענה זו, שהיא מופרכת לחלוטין ומשוללת יסוד, נובעת רובה ככולה מפרסומים מוטעים, שחלקם כבר תוקנו, המתייחסים לעד המדינה כ'מרשו' של עו"ד שוחטמן".

פעילי האגודה התבקשו שלא ליצור קשר עם שאול גנון

טענה נוספת שמעלה חן לנגר היא התנערות האגודה משאול גנון, שפעל בה בהתנדבות שנים רבות והקים את הבר-נוער. "אני מתבייש שמוקיעים אדם שתרם לקהילה פרק זמן השווה למכלול שנות חיי, בטרם נשפט או העיד על סמך הסכם עלום שטרם נחשף". לנגר מתכוון לדואר אלקטרוני שנשלח לפעילי האגודה, בו נכתב שלא ליצור כל קשר עם גנון, לאחר ששוחרר למעצר בית. "פנייה זו מנוסחת בלשון בקשה, אך בכל הנוגע לעובדי האגודה זוהי דרישה שאינה משתמעת לשתי פנים", נכתב. "אם שאול או מי מטעמו יוצר עמכם קשר, התנצלו, אך הסבירו שההנחיות שניתנו לכם הן חד משמעיות עד להתבררות נושא עבירות המין לכאן או לכאן". לנגר טוען כי על אף ההסכם עד התביעה שנחתם בין גנון למשטרה, הוא עדיין לא מסר כל עדות בפני בית המשפט. לא ברור אם בשוגג או לא, הודעת הדואר האלקטרוני שנשלחה בתפוצה רחבה, מוענה גם לתיבת הדואר של שאול גנון עצמו. "איך מתנערים משאול כל כך מהר?", תוהה לנגר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכן ההודעה שנשלחה לפעילי האגודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully