וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יהאד וחמאס הולכים מכות, ישראל סופגת אש

24.6.2013 / 11:40

מצרים פתחה במבצע באזור המנהרות למניעת הסתננויות שיכולות להוביל לפיגועים בשטחה. הג'יהאד ניצל את העובדה ש"עורק החיים" הנותר הוא מישראל וירה רקטות כדי להביך את חמאס

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לתושבי הרצועה היו פחות מ-24 שעות לחגוג את ניצחונו של מוחמד עסאפ מעזה בתחרות "ערב איידול". מטח של רקטות ששוגרו הלילה מהרצועה לעבר ישראל, סימן את חזרתה של השגרה האלימה לתמונה. בחלוף זמן קצר באה גם התגובה הישראלית בדמות הפצצות על עמדות של הג'יהאד האיסלאמי, שאחראי ככל הנראה לירי הרקטות, ועל אזור המנהרות ברפיח. בנוסף, החליט שר הביטחון משה יעלון על סגירת מעברי הגבול בין ישראל לעזה.

העילה לשיגור הרקטות, לאחר 40 ימים של שקט, אינה קשורה הפעם בישראל. הארגונים הפלסטיניים השונים ובכלל זה הג'יהאד האיסלאמי לא ניסו אפילו לטעון כי "האויב הציוני" הוא שאחראי להידרדרות הנוכחית. הסיבה לירי נעוצה בתקרית פנים-פלסטינית, שנסיבותיה המדויקות אינן ברורות - במהלכה נורה למוות בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ראיד ג'נדיה, כנראה בידי שוטרים של החמאס. הג'יהאד החליט "לנקום" את מותו ולפגוע בנקודה רגישה כל כך לחמאס בימים אלה, השקט מול ישראל.

אין זה סוד בעזה שחמאס משקיע משאבים רבים כדי לשמר את הפסקת האש עם ישראל. בשבוע שעבר דווח בוואלה! כי החמאס הקים מחדש כוח של 600 חיילים שפועל סביב השעון על מנת למנוע ירי רקטות. הרצון של חמאס לשמור על שקט מול ישראל רק גבר בימים האחרונים, נוכח שאיפתו לשמור על "עורק החיים", מעבר כרם שלום, פתוח. זאת, בשל מבצע חדש של צבא מצרים באזור המנהרות, שמבקש לעצור לחלוטין את הברחת הסחורות והאנשים לעזה וממנה.

המבצע החל לקראת הפגנות ה-30 ביוני המתוכננות ברחבי המדינה, נוכח החשש של קהיר שגורמי טרור אשר פועלים בעזה, יעברו דרך המנהרות וינצלו את שלל עצרות המחאה הצפויות ביום ראשון הבא נגד הנשיא מוחמד מורסי והאחים המוסלמים, כדי להוציא לפועל פיגועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהרות ההברחה של חמאס ברפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הידיעה שחמאס "תלוי" כעת בישראל, בגלל ה"יובש" מכיוון מצרים - הובילה להחלטה של אנשי הג'יהאד האיסלאמי, "להעניש" את הארגון השולט ברצועה באמצעות ירי לעבר ישראל. המטרה של הג'יהאד הייתה להעביר מסר לממשלה של איסמעיל הנייה, שעל טעויות נוסח הריגתו של הבכיר בארגון, משלמים - וביוקר. סגירת מעברי הסחורות לישראל בעיתוי בעייתי כל כך - כאשר המנהרות כמעט ואינן עובדות, וכשמצוקת הדלק רק גוברת - רק תגביר את הכעס של הציבור כלפי שלטונות חמאס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חמאס: כדור שנפלט מאקדחו של ג'נדיה גרם למותו

התקרית המדוברת ביום שבת, שהביאה להידרדרות הנוכחית בין הג'יהאד והחמאס לא הייתה מתוכננת, על אף טענות הג'יהאד. הסיפור החל כאשר כוח של משטרת חמאס פשט על ביתו של סוחר סמים בשכונת שג'עייה. ג'נדיה, פעיל מרכזי של הג'יהאד, ניסה למנוע את המעצר - כנראה מאחר שהכיר את הסוחר. מכאן הגרסאות חלוקות. במשרד הפנים של חמאס טענו כי כדור שנפלט מאקדחו של ג'נדיה גרם למותו בעוד הג'יהאד טען בתוקף ששוטרי חמאס ירו למוות בג'נדיה שניסה להפסיק את המעצר. הנייה הודיע על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות מותו של האיש. זה לא הועיל לשיפור המצב, והג'יהאד פרסם הודעה בה האשים שג'נדיה נרצח בידי "בוגדים" ואף הכריז על הפסקת כל המגעים עם החמאס.

משוריינים וחיילים של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני. אוגוסט 2012. רויטרס
חייל מצרי בצפון סיני/רויטרס

ישראל עצרה איש חמאס בסיני?

מקורות פלסטינים בעזה העריכו כי ההסלמה היא נקודתית וכי הג'יהאד אינו צפוי להמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. המקורות גם פסלו את האפשרות שהירי קשור בדיווח שפורסם אתמול בסוכנויות הידיעות הפלסטיניות, כי כוחות הביטחון הישראלים חטפו שלשום מסיני את פעיל החמאס מוחמד אבו רידא. הדיווח עצמו נראה לכאורה כמעט מופרך, אך המקורות ציינו שאין זו פעם ראשונה שישראל עוצרת אנשי חמאס על אדמת סיני. לטענתם כבר לפני כשנה וחצי נעצר פעיל אחר של החמאס, טאהר עטווה, בידי אנשי מודיעין ישראלים בעודו בשטח המצרי. הוא הועבר לישראל ונשפט ל-17 שנות מאסר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully