וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי עמונה יושהה שוב? המדינה ביקשה דחייה

יהושע בריינר

20.6.2013 / 21:15

על אף שבית המשפט הורה למדינה לפנות את המאחז עד ל-15 ביולי, הפרקליטות ביקשה ארכה להיערכות לפינוי על מנת לבדוק את חוקיות רכישת הקרקעות במקום על ידי המתנחלים

בדרך לדחיית פינוי עמונה? המדינה הגישה היום (חמישי) בקשה לבית המשפט לדחות בשבוע את הגשת ההכנות שלה לקראת פינוי המאחז, זאת על מנת לבחון את טענות המתנחלים בדבר רכישה חוקית של קרקעות במקום.

בית המשפט הורה למדינה לפנות את עמונה עד ל-15 ביולי, וביום ראשון הייתה אמורה המדינה להגיש לבית המשפט תשובה המתייחסת בין היתר להיערכות לקראת הפינוי. אלא שכעת טוענים המתנחלים כי הצליחו לרכוש 70% מהקרקעות במאחז, ובבקשה שהגישה פרקליטות המדינה, מבקשת המדינה לדחות את תשובתה על מנת "למצות את הדיון והבחינה בקרב דרגים משפטיים בכירים לנוכח ההשלכות שיש לתמונת הרכישות המצטברות במתחם".

כזכור, בעבר התחייבה המדינה לפנות את עמונה עד לסוף שנת 2012, אולם בפועל נמנעה מהפינוי. בינתיים פעלו המתנחלים בחשאי והחלו לרכוש חלקים מהקרקעות שעליהן ממוקמים בתי המתנחלים מבעליהם הפלסטינים. במקביל, הופעל לובי פוליטי על ראש הממשלה ושר הביטחון על מנת להימנע מהפינוי לאור הרכישות כשמי שמובילים את המאמץ הם אנשי הבית היהודי, בדגש על ח"כ אורית סטרוק.

לא לשימוש.
אוהל מחאה נגד פינוי עמונה

לטענת המתנחלים, עתירת הפלסטינים ותנועת "יש דין" שהוגשה נגדם, נוגעת רק לכ-30% משטח המאחז כיום. לדבריהם, ביתר הקרקעות שבמאחז הם הספיקו לרכוש כ-70% מהם, כך שאין צורך בפינוי. בארגון "יש דין" מוחים על עמדת המדינה ודורשים מבג"ץ כי המדינה תעמוד בהתחייבותה לפנות, זאת לאחר שבג"ץ הסכים לדחות את הפינוי "לפנים משורת הדין".

גורמים בהנהגת המתנחלים אמרו בתגובה: "עד היום לא התקיים דיון אמיתי בנוגע לשאלת הבעלות על הקרקעות בעמונה ויש לאפשר למדינה למצות את הליך בדיקת הרכישות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully