וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדק בקבוק בן מאה שנזרק לנהר וגילה: הוא של סבתא

אריק שייבולד ממישיגן קרא בעיתון על בקבוק שהושלך לנהר ב-1915, וחשב: "זו חתיכת היסטוריה". כשחקר מי חתום על המכתב שנאטם בתוכו, נדהם לגלות: "אלוהים, זאת סבתא בת 22"

את המסר הזה היה שווה לבדוק טוב: זה התחיל בבקבוק שנמצא בנהר במישיגן – ונגמר לפני כמה ימים בסגירת מעגל משפחתית. אריק שייבולד היה רק אחד מהקוראים שנחשפו לסיפור יוצא דופן על בקבוק, ובו מכתב בן כמעט מאה שנים שנמצא בנהר. "קראתי על כך בארוחת הבוקר וחשבתי לעצמי: איזה סיפור גדול, איזו מציאה", שחזר שייבולד לרשת ABCNews. "זו חתיכת היסטוריה, והייתי בטוח שמישהו ישמח מאוד לשמוע על זה".

אלא שזו הייתה רק ההתחלה. כשהתחיל שייבולד לחקור את תוכן המכתב שהיה בבקבוק, הוא נתקל בשמותיהן של הנשים שכתבו אותו, סלינה פרמסטולר וטילי אספר. את השם השני הוא הכיר היטב – זה היה שמה של סבתו. "אמרתי לעצמי: אלוהים, זאת סבתא", סיפר שייבולד על הרגע המרגש.

כשהוא נסער מהגילוי המשפחתי ההיסטורי, טלפן שייבולד לבת דודו ג'נט בקנארי. "הוא התקשר אליי ב-7:30 בבוקר", סיפרה קרובת המשפחה, שנבהלה תחילה מהשיחה. "חשבתי שמישהו מת", אמרה, "אבל זה התגלה כסיפור מדהים".

הבקבוק הקטן, שהיה סגור בפקק משעם, הכיל בתוכו פתק, ככל הנראה קבלה, שחולקה בפארק השעשועים טאשמו הנמצא באי הארסנס שבמישיגן. באחורי הקבלה נכתב בכתב יד "נהנים בטאשמו". על הקבלה הופיע התאריך 30 ביוני 1915, לצד שמותיהן של שתי הנשים, שהתגוררו בעיר דטרויט. השתיים נפרדו מהבקבוק לטובת מימיו של נהר סנט קלייר, כשסבתו של שייבולד הייתה בת 22 בלבד. היא הלכה לעולמה בשנת 1984.

בני הדודים יצרו קשר עם ארגון מקומי העוסק בשימור ההיסטוריה, וזה הזמין אותם לאירוע שיתקיים בחודש הבא, שם הם יפגשו אנשים נוספים שהיו מעורבים במציאת הבקבוק. "אנחנו נרגשים כל כך", סיכמה בקנארי. "אני מרגישה כאילו אני פוסעת בחזרה לתקופה ההיא. מי חושב על סבתא שלו בגיל 22?". להערכתה, "הן בטח השתעשעו והשליכו את הבקבוק כבדיחה". לדבריה, שני ילדיה של הסבתא המשועשעת עדיין בחיים, והם "נפלו לרצפה" כשהתבשרו על הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully