וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה מקסימלית? העדים שהמשטרה לא שמרה עליהם

עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער נמלט מדירת המסתור שלו, אותה סיפקה לו המשטרה ודאגה לשמירה צמודה בה. בעבר עד מרכזי הורעל למוות בתאו שבכלא, ואחר נרצח ביריות במכוניתו

בזמן שעד המדינה בפרשת הבר-נוער, שנמלט מדירת המסתור שלו, עדיין לא אותר על ידי המשטרה, עולה השאלה מה יהיה על חקירת הרצח, שהוגדרה כ"תיק הדגל של ימ"ר תל אביב". אין זו הפעם הראשונה שבה המשטרה מתרשלת בשמירה על עד מדינה.

לפני כמה שנים היה זה יוני אלזם, שנידון למאסר עולם על מעורבותו ברצח, והורעל בתאו יום לפני שהיה אמור לתת עדות נגד עבריין אחר, שהיה הנאשם העיקרי באותה הפרשה. אלזם הוגדר אז כאסיר טעון הגנה, ובשל כך הוא נכלא לבדו בתא מופרד בכלא אשמורת. בתחילה עלתה הסברה כי הוא התאבד, אולם בדיקה העלתה כי אלזם מת מהרעלת ציאניד. מחקירת נסיבות מותו התברר כי שני אנשים ביקרו את אלזם בכלא ביום שמת, והעבריין נגדו התבקש אלזם להעיד, שמעון זריהאן, נחשד במעורבות במעשה. ארבע שנים לאחר ההרשעה זיכה בית המשפט העליון את אלזם מאשמה.

בחודש יולי בשנה שעברה דוד חקק, ששימש כעד מדינה נגד העבריין אבי רוחן, נרצח ביריות במכוניתו בדרום תל אביב. חקק, תושב גבעתיים בן 42, סייע למשטרה בתיק נגד רוחן בתחום ההימורים, אשר הסתיים בסופו של דבר בהסדר טיעון. "למרות שהתיק נסגר, הצורך בנקמה לא עובר. לעתים נקמה היא ערך עליון", אמרו אז גורמים המעורבים בחקירה לוואלה! חדשות. עם זאת, שעות לאחר פרסום שמו של הנרצח, פרסם המשרד לביטחון הפנים הודעה, שבה נאמר כי העד לא נכלל בתכנית להגנת עדים. "מאידך, זאת הסיבה לשמה הומלץ על הקמת הרשות להגנת עדים, והיום קיימת בישראל תכנית להגנת עדים", נמסר.

על פי החוק, הרשות להגנת עדים פועלת תחת המשרד לביטחון הפנים, והחוק מגדיר אילו עדים יקבלו הגנה דרכה. מדובר בדרך כלל בעדים בסיכון גבוה, המשמשים עדים נגד ארגוני פשיעה, ובתיקים בעלי עניין ציבורי רחב. המגמה היא להוציא את העדים מגבולות המדינה, ובמקרים מסוימים להעניק להם ולבני משפחותיהם זהות וחיים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully