וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה רוצה להכפיף את בית המשפט לשיקולים פוליטיים"

19.6.2013 / 21:13

הצעת החוק של ח"כ לוין שמבקשת לצמצם השפעת מערכת המשפט בבחירת שופטים, מקוממת לא רק את האופוזיציה אלא גם חברי קואליציה. "להקים צעקה ולפעול נגדה", אמרה ח"כ קול

הצעת החוק שהגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו) – אשר מבקשת לצמצם משמעותית את השפעת מערכת המשפט על בחירת שופטים – מעוררת ביקורת לא רק מקרב חברי האופוזיציה, אלא גם מהקואליציה עצמה.

ההצעה של ח"כ לוין מדברת על שינוי מהותי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, מה שיקל על הממשלה לאשר מועמדים המועדפים עליה לכס השיפוט. על פי ההצעה המתוכננת, תצומצם נציגות השופטים משלושה לשניים, כשאחד מהם יהיה שופט בית משפט מחוזי בדימוס, שיבחר על ידי נשיא בית משפט מחוזי ולא על ידי העליון. במקומו של השופט השלישי, מציע לוין למנות נציג אקדמיה, שאותו ימנה ראש הממשלה, בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים. הוא ממליץ כי הוצאת השופט תיעשה בתוך 30 יום מרגש אישור החוק.

בתגובה להצעה אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי מדובר במהלך אנטי דמוקרטי שיוזמת הממשלה. "בקדנציה הקודמת היו הרבה ניסיונות חקיקה כאלה, בין היתר בדמות פגיעה בהפרדה בין הרשויות", ציינה דנזברג והוסיפה כי נדמה שבזמן האחרון "הניסיונות הללו נגררים גם לכנסת הנוכחית, הפעם באמצעות הצעת החוק הזאת שמבקשת להגביר את השליטה של ראש הממשלה בוועדה (למינוי שופטים). אני מציעה ליוזם החוק, ח"כ לוין להניח לוועדה למינוי שופטים לנפשה".

"להכפיף את בית המשפט לשיקולים פוליטיים"

קול תקיף יותר הגיע מכיוונה של ח"כ עדי קול (יש עתיד), חברת ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת. לדבריה, הצעת החוק של יו"ר הקואליציה היא עליית מדרגה בניסיונות לפגוע בכוחו של בית המשפט העליון ובהפרדת הרשויות שהיא בסיס הדמוקרטיה. "אני מזועזעת מההצעה, שכל מטרתה להכפיף את בית המשפט, הלכה למעשה, לשיקולים פוליטיים של חברי הכנסת והממשלה. לא יישמע כדבר הזה במדינה דמוקרטית. עלינו, חברי הכנסת, וכן על הציבור - מוטלת אחריות להקים קול צעקה ולמנוע אישורה של ההצעה, בכל מחיר".‎

חבר הכנסת יריב לוין. מגד גוזני
ההצעה שלו הקימה עליו מתנגדים גם בקואליציה. ח"כ לוין/מגד גוזני

לקריאות הללו הצטרף חבר נוסף בקואליציה, יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע (התנועה) שאמר כי בניגוד לטענה לפיה יש לשנות את ההרכב כדי להחליש את השפעת הזרוע השיפוטית, "הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא הרכב מאוזן ונכון השומר בין היתר על עצמאות מערכת המשפט ועל עקרון חלוקת הרשויות. לכן יש להתנגד לכל ניסיון המתיימר כביכול לעשות סדר במערכת ובעצם מתכוון לפגוע בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully