וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שנחשד בהכאת ילדיו צפוי לשמור על כסאו

גלעד גרוסמן

18.6.2013 / 20:50

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגדו, פנה שופט בית משפט השלום שכונה "השופט המכה" לשרת המשפטים לבני ולנשיא העליון גרוניס בבקשה להישאר בתפקידו

שופט בית משפט השלום שנחקר בחשד שהכה את ילדיו נפגש היום (שלישי) עם שרת המשפטים ציפי לבני ועם נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, וביקש מהם לאפשר לו להישאר בתפקידו. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לסגור את תיק החקירה נגדו. גורמים משפטיים העריכו כי יוחלט בסופו של דבר שלא להדיחו, ואולם הוא ככל הנראה לא יוכל להמשיך לשפוט בהארכות מעצר ובתיקים הנוגעים לאלימות במשפחה. ההחלטה על כך צפויה להתקבל בימים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים משפטיים העריכו כי הוא יישאר במערכת. השופט שנחשד בהכאת ילדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהחלטתו לסגור את התיק לפני כשבועיים כתב וינשטיין: "אלימות ושיטות חינוך שאלימות בצדן, לא כל שכן נגד קטינים, פסולות הן מכל וכל והן שריד לתפיסה חינוכית שראוי לה שתחלוף מן העולם. מאידך, טיפול בתיק אלימות בין הורה לילדיו מצריך רגישות רבה. כניסה ברגל גסה למארג רגיש ועדין זה, יכול שנזקה, במקרים מסוימים, יהא רב מתועלתה. כך כשהחשוד הוא שופט, כך כשהחשוד הוא כל אדם אחר". הוא הוסיף שכיום מצבם של הקטינים טוב, וכי "ככל הנראה, תקופת המשבר בחיי המשפחה חלפה, ומהראיות עולה כי חל שינוי ממשי לטובה".

וינשטיין התייחס בהחלטה לביקורת שנמתחה עליו בפרשה ולטענה כי השופט זכה ליחס מועדף בשל תפקידו ומעמדו. "ההחלטה אם להעמיד אדם לדין פלילי צריכה להתקבל ללא קשר לרום מעמדו. הכל שווים בפני החוק. העובדה כי חשוד מכהן כשופט אינה מקנה לו חסינות מפני העמדה לדין, אך היא גם לא צריכה להיות גורם מחמיר בעת קבלת החלטה אם להעמידו לדין בנושא כגון דא, שאינו נוגע ישירות למילוי תפקידו. הפרקליטות הדגישה בפניי כי בנסיבות מעין אלה דנן, כל תיק אחר היה נגנז על ידה. העובדה כי החשוד בתיק זה מכהן כשופט אינה צריכה להוביל לתוצאה אחרת. עמדה זו מקובלת עלי לחלוטין. אשר על כן ייגנז תיק החקירה".

יור התנועה ציפי לבני בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
ההחלטה תתקבל בשבועות הקרובים, אולם השופט כנראה לא יוכל להמשיך לשפוט בהארכות מעצר ובתיקים הנוגעים לאלימות במשפחה. לבני/יואב דודקביץ'

על פי החשד, שהתעורר כבר לפני כשנתיים וחצי, השופט הכה את שלושת ילדיו. בחקירתם סיפרו הילדים כי במשך תקופה לאחר התגרש מאמם, אביהם השופט איבד את עשתונותיו כמה פעמים, ונתן להם "סטירות", "פליקים" או "כאפות". כמו כן, הילדים סיפרו על מקרה אחד שבו בעט האב בישבנו של אחד מהם. הילדים אמרו לחוקרים כי לפעמים "זה מוציא עצבים שנותנים סטירות, אבל... הוא מנסה שהן יהיו חלשות יותר" וכי "אבא קצת מרביץ". מרבית האירועים הנטענים התרחשו בשנים 2008-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully