וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות שעוררו סערה: התיירים צילמו, הדולפין מת

בועז ארד

18.6.2013 / 20:40

תיירים סינים שבילו בעיר נופש במדינה נתקלו בדולפין הפצוע מתקרב לחוף. הם הצטלמו עמו בשלל תנוחות והניפו אותו באוויר - עד שנפח את נשמתו. זעם ברשת: "חיות אדם, ברברים"

תיירים סינים, שבילו על שפת ים סין הדרומי, חוו רגע נדיר בו הגיע לאזור דולפין פצוע. במקום לנסות ולסייע לו, הם בחרו להשתעשע עם החיה - שלבסוף מתה. המקרה אירע אמש (שני) בצהריים, בעיר הנופש הפופולרית סאניה. להפתעתם של הרוחצים, שבדרך כלל משלמים כסף רב על מנת להצטרף לשייט תיירותי במהלכו הם יכולים לצפות בדולפינים בלב ים, הם נתקלו בחיה מתקרבת לחוף. הדולפין סבל בבירור מקשיי תנועה.

כמה עשרות מהם מיהרו אל עבר הדולפין הפצוע – אך בחרו דווקא לנצל את ההזדמנות כדי להצטלם למזכרת עם היונק הימי. הם הניפו את הדולפין באוויר, תוך שהם נזהרים שלא להרטיב את הסמארטפונים שלהם - והצטלמו איתו בשלל תנוחות, כשהם מחזיקים אותו בגסות בזרועותיהם, מצחקקים ומתחבקים. רק לאחר שעה ארוכה הגיע צוות רפואי שהוזעק למקום על ידי תיירים אחרים, אולם היה זה כבר מאוחר מדי, והדולפין מת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרוחצים שיחקו עם הדולפין הפצוע והניפו אותו בשלל תנוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמונות של האירוע הופצו בוויבו, הגרסה הסינית לטוויטר, ועוררו זעם רב. מאות אלפי גולשים שיתפו אותן, כשרבים מכנים את המעורבים "חיות אדם" ו"ברברים". "זהו פרצופה של סין המודרנית", כתב גולש אחד, "אין ערכים, אין מוסר, אין כבוד לשום דבר".

יותר ויותר סינים מצטרפים מדי יום למעמד הביניים ההולך ומתרחב בסין, ותיירות הפנים במדינה, כמו גם התיירות היוצאת, משגשגת. אלא שתדמיתו של התייר הסיני, עד כה, בעייתית מאוד: במדינות רבות באסיה, למשל, מתלוננים בעלי עסקים על תיירים סינים רעשנים, מלוכלכים, שמותירים אחריהם חורבן, גונבים ברזים ומגבות ואינם מכבדים את סביבתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פגיעה בבעלי חיים היא גם בעיה שחוזרת על עצמה בקרב תיירים סינים: בגני חיות רבים במדינה זורקים תיירים חטיפים לעבר החיות, ומתגרים בהן בנהמות מעבר לסורגים. לפני כמה חודשים סערה הרשת הסינית לאחר שקבוצת תיירים מהמדינה תועדה כשהיא משליכה כדורי שלג לעבר אריה בגן חיות בצפון המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully