וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: צפו לראשונה בכל היקום במפת תלת ממד

סרטון וידאו מרהיב מציג לראשונה את מפת היקום הידוע לנו, בתלת ממד. "זה ללא ספק המבט הטוב ביותר שניתן לראות עד היום איפה אנחנו נמצאים, אבל זה רק חלק מזערי של היקום"

עדיין מנסים למצוא את מקומכם בעולם? נסו למצוא את מקומכם ביקום. צוות בינלאומי של אסטרונומים ואסטרופיזיקאים פרסמו השבוע סרטון וידאו המציג לראשונה את מפת היקום הידוע לנו, בתלת ממד. המפה נוצרה באמצעות סדרות של "הסחות לאדום של הגלקסיה" – צפייה באורות המגיעים מגלקסיות בזמן שהן מתרחקות מכדור הארץ.

"במונחים של תמונות נעות, זה ללא ספק המבט הטוב ביותר שניתן לראות עד היום של איפה אנחנו נמצאים. זוהי, למעשה, התמונה הגדולה ביותר", הסביר איאן סטיר, ראש פרויקט המחקר האקסטרגלקטי של נאס"א. בסרטון המציג את המפה ניתן לראות את המיקום של כל הגלקסיות הנראות ביקום שלנו, עד מרחק של 340 מיליון שנות אור.

המפה אמנם מרשימה מאוד, אבל זהו רק קצה קצהו של היקום. "אנחנו באמת לא יודעים כמה גדול היקום שלנו", אמר ד"ר ברנט טולי, אסטרונום מהמכון הראשי בהוואי ל"לוס אנג'לס טיימס". "אנחנו מדברים על היקום הנראה באופק שלנו ומה שהגיע אלינו ב-14 מיליארד השנים האחרונות. המפה הזו היא אולי חלק אחד מתוך 100 מיליון של היקום".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully