וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באבו גוש לא נכנעים לשנאה: "לא נשנה את הדעות שלנו"

18.6.2013 / 11:12

לאחר שצמיגיהם של 28 כלי רכב נוקבו וכתובות נאצה רוססו ברחוב שבו מתגוררים ערבים ויהודים בכפר המהווה סמל לדו-קיום, התושבים מוכים בהלם: "לא מגיע לנו שיקרה פה כזה דבר"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אירועי השנאה על רקע גזעני ממשיכים לצאת מאזור יהודה ושומרון וחודרים לתוך הארץ והפעם פגעו באחד הסמלים לדו-קיום. תושבי אבו גוש, שגם בימי האינתיפאדה הקפידו להישאר מחוץ למעגל האלימות, הזדעזעו כשהתעוררו הבוקר (שלישי) למראה הצמיגים המנוקבים של 28 כלי רכב ברחוב נטף, שבו גרים יהודים לצד ערבים, וכתובת "התבוללות. ערבים החוצה".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
"אולי המקום היחיד בארץ שבו הסכסוך לא נגע, עד הבוקר". כתובות הנאצה באבו גוש/נועם מושקוביץ

ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'בר, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על התחושות. "זה מפתיע אותי מאוד מאוד. אבו גוש הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לשלום ודו-קיום ולחיים משותפים. זה לא נעים, זה מרגיז וחבל שדווקא אנשי הכפר הזה, שאין בהם שום שנאה לאף אחד, לא כלפי המדינה ולא כלפי העם היהודי, צריכים לסבול ממעשים גזעניים כאלה", אמר ראש המועצה. "אני יכול להבטיח למבצעים שהם לא יצליחו. אנשי הכפר יודעים שיש הרבה מאוד ישראלים טובים, שאוהבים ומערכים אותנו, ויש כאלה שגם גרים אתנו. אנו מבינים שכמו בכל מקום יש גם טיפשים. זה קצת מרגיז אבל זה לא ישנה את הדעות שלנו ואת המדיניות שלנו". לאחר מכן יצא ג'בר למקום האירוע לראות מי נפגע, ואמר כי אם יהיה בכך צורך, הוא ירגיע את הרוחות.

אחד מכלי הרכב שהושחתו הלילה באבו גוש שייך לאמו של יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג. "הכי חשוב שכל החברים שלנו שמתגוררים באבו גוש בסדר ולא נפגעו", אמר בתגובה בורג, השוהה כעת מחוץ לארץ. "אבו גוש זה הבית שלי ומי שכותב דברים כאלה כותב אותם עליי. זו בושה וחרפה. אין פה יהודים ואין פה ערבים, יש בני אדם. מדובר בפעולת טרור ואם הממשלה חושבת שהיא תוכל להתחמק מטיפול בנושא זה יחזור אליה חזרה. יש טרוריסטים יהודים שנמנעים לפעול נגדם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מדובר במעשה טרור"

איברהים עימאד, אחד הקורבנות של המעשה, סיפר לחדשות וואלה! כי הוא ובני משפחתו קמו בבוקר וגילו שארבעת הצמיגים של כלי הרכב שלהם על הרצפה. "הסתכלנו ימינה ושמאלה וראינו שככה זה לכל השכנים, אז הבחנו גם בכתובות. נראה לי שמתנחלים הגיעו לשכונה ועשו מה שהם עושים כמו בחברון ומקומות אחרים", סיפר. "יש יהודים שגרים בבית שלנו, שוכרים דירה, ולמזלם הרכב שלהם לא היה פה היום. זה כואב לנו מאוד, אנחנו שכל כך שומרים על היחס הטוב שלנו לכל אדם, לא מתעסקים בפוליטיקה. לא מגיע לנו שיקרה פה כזה דבר. זה לא יצליח להם, כל אחד שבא לגור באבו גוש אומר שהוא בן אדם ויודע מה זה שלום ודו-קיום וזה לא ישנה את היחס שלנו".

עוד תושב הכפר, איאד איברהים, זעם על מה שאירע. "מדובר בארגון טרור. הקשר בין תושבי אבו גוש לבין היהודים הוא קשר בנוי על אהבה ודו-קיום. אני פונה למשטרה ומבקש לעצור ולמגר את התופעה הטרוריסטית, אם המשטרה לא תפעל בהתאם הארגון יתרחב ולא תוכל המדינה לשלוט עליו. צריך לנקוט יד ברזל נגד תופעה כזו, מדובר במעשה טרור, אין להבדיל בין אנשים אלה לכל ארגון מוכרז כארגון טרור".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
"זה לא יצליח להם". כלי רגב עם צמיגים מנוקבים, הבוקר/נועם מושקוביץ

ברחוב נטף, שבו בוצע המעשה, מתגוררים כאמור ערבים ויהודים זה לצד זה. אילן, אחד התושבים היהודים המתגוררים במקום, סיפר כי הוא שוכר שם דירה עם אשתו בשנתיים האחרונות. "אנו גרים כאן כבר שנתיים ונדהמים מהאנשים הטובים והפשוטים פה", אמר. "זה אולי המקום היחיד, האחרון בארץ שבו הסכסוך לא נגע, עד המעשה של הבוקר. גם בזמנים מתוחים ישראלים גודשים את הכפר ואת המסעדות ואין כאן שום רמז ללאומיות, למרות שרבים מאנשי הכפר מוסלמים". לדבריו, הוא ואשתו זוכרים ליחס של כבוד וידידות בכפר. "עוד לא הספקתי לראות למי זה קרה, רק בדקתי את הרכב שלנו אבל לא אתפלא אם גם יהודים נפגעו מהמעשה ואולי זו גם הייתה המטרה. לדעתי זה לא מקרה שפגעו דווקא ברחוב שבו גם יהודים משכירים דירות".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ

חברת המועצה המקומית הר אדר, ענת כנפו, גינתה בתוקף את המעשה. "יש לנו יחסי שכנות מאוד טובים באבו גוש, שנמשכים באופן היסטורי מאז 48'. זה לא כפר עוין", אמרה כנפו. "הילדים שלנו אוכלים שם וקונים שם. זה מפר את הסטטוס קוו וזה רע מאוד. אפילו חלות כשרות לשבת אופים במאפייה המקומית, עד כדי כך. זו חוצפה שמישהו מנסה לחבל ביחסים האלה".

באבו גוש גרים כמה אלפי תושבים, וזהו הכפר היחיד ששמר על ניטראליות בפרוזדור ירושלים, ואף סייע ללוחמי צה"ל במלחמת העצמאות. מקצת מאנשיו שיתפו פעולה וסייעו לאנשי המחתרות היהודיות בתקופה שקדמה להקמת המדינה. משום כך, עד היום אנשיו מכונים בידי הפלסטינים "בוגדים".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully