וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע שנות ה-90: שיאן המשקולות המבוגר בעולם

בן 91 מאריזונה שבר את שיא העולם בהרמת משקולות לבני 90 ומעלה. את השיא הקודם שעמד על 61 קילוגרמים ניפץ סיי פרליס, ב-24 קילוגרמים נוספים. אשתו: "הוא המוטיבטור שלי"

בגיל 60 חיפש סיי פרליס, אמריקני תושב אריזונה, תחביב חדש שסייע לו לשמור על כושר ובריאות. פרליס בחר להתחיל להרים משקולות, "משום שזה נתן לי הזדמנות לבחון את עצמי במשהו, מבלי שאני צריך להתרוצץ לשם כך, כמו בענפי ספורט אחרים".

31 שנים לאחר מכן, בגיל 91, הפך פרליס לשיאן העולם בהרמת משקולות בקטגוריית הגיל, הנדירה ודלילה משהו, של בני ה-90 ומעלה. פרליס, שבעצת מאמנו החל להשתתף בתחרויות הרמת משקולות רק בגיל 85, הצליח בסוף השבוע האחרון לדחוק 85 קילוגרמים בעודו שכוב על ספסל דחיקה (Bench Press). פרליס ניפץ את שיא העולם הקודם של קטגוריית הגיל שעמד על 61 קילוגרמים ונקבע בשנת 2005.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרליס ברגע שבירת השיא, כפי שדווח באתר חדשות המקומי באריזונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו לנו הרבה מתחרים באמצע שנות ה-80 לחייהם ואפילו לקראת סוף העשור השמיני לחייהם", אמר לכלי התקשורת המקומיים באריזונה גאס רט'וויץ', מארגן התחרות. "אפילו היה לנו מתחרה אחד מעל גיל 90, אך הם מעולם לא העניקו השראה לאנשים כפי שפרליס העניק".

"זוהי דעה קדומה ומוטעית שפעילות גופנית מזיקה לבני גיל הזהב", אמרה צ'אנדה דוטה, בכירה במכון הלאומי האמריקני להזדקנות. לטענתה, "אורח חיים מנוון מסוכן הרבה יותר מאשר כל בעיה המקושרת לעשיית פעילות גופנית". גם פרליס הסכים עם קביעה זו: "יש לי סיפוק רב מכך, זה גורם לי להרגיש טוב וזה טוב בשבילי" אמר שיאן העולם הטרי.

אשתו של פרליס, ג'ואן בת ה-69, סיפרה שבעלה גורם לה לשמור על אורח חיים אקטיבי. "אם לא הוא", החמיאה, "הייתי יושבת כל היום בבית, צופה בטלוויזיה ואוכלת בונבונים. הוא המוטיבטור שלי. הוא גורם לי להתאמן גם כן".

מתיאס שטיינגר, מרים משקולות גרמני. רויטרס
המשקולן הגרמני מתיאס שטיינגר קורס תחת הנטל/רויטרס

מאמנו של פרליס, ריד סולר, סיפר על בעיות הבריאות שחניכו נאלץ להתמודד עמן, על אף טענתו של פרליס כי אין להן קשר לספורט הקשוח שבו הוא עוסק. לפי סולר, פרליס התמודד עם בקע (קילה) וכמו כן, בגופו הושתל קוצב לב. בנוסף, ייתכן שסבל מסדק בפרק כף היד ואף אובחן בדלקת מפרקים חמורה.

נראה כי ניתן להתווכח באשר למידת הנחיצות שיש לפרליס בעיסוקו בענף ספורט זה, אך לא ניתן להתווכח על מידת הנחישות שאותה הוא מפגין מדי יום ביומו בדרכו לשבור שיאים חדשים.

צפו בפרליס שובר את שיא העולם לבני גילו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully