וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

רוחאני קיבל את מרבית הקולות בבחירות באיראן, שאול גנון קיבל איומים לפני הרצח בבר-נוער, 73 קצינים סורים ערקו ואלמונים חטפו נשק מחייל. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

שאול גנון, הפעיל בקהילה הגאה החשוד בפרשת הרצח בבר-נוער קיבל איומים זמן קצר לפני הירי. "הסתבכת אתי, אתה עוד תשמע ממני", שלח לו לא אחר מאשר קרוב משפחתו של חגי פליסיאן, החשוד העיקרי בביצוע הרצח. על פי החשד, גנון קיים עם הנער, שהיה אז קטין, מגע מיני, ובעקבותיו הגיע המסר המאיים. זמן קצר לאחר מכן אירע הירי במועדון. את הדברים הוא קיבל מהנער באמצעות תכתובת שהתנהלה בין השניים, והמשמעות היא שגנון היה מודע לכאורה לאפשרות שהקטין עמו נפגש עלול היה להיות זה שעומד מאחורי המעשה הנורא.

בריאיון לחדשות 2 - הראשון מאז שנעצר ושוחרר למעצר בית - שב גנון והדגיש את חפותו. "בשום שלב של החיים שלי לא עשיתי דבר שבחלומות הכי שחורים שלי יכולתי להניח שיוביל למעשה כזה. לא חשבתי שזה יכול להיות המניע", אמר גנון. "במשך כמעט ארבע שנים עבדתי צמוד לחקירת המשטרה. הבאתי כמה שיותר פרטים, אירועים. כל בדל מידע או רמז שחשבתי שיכול להיות רלוונטי. גם אם היה אירוע כלשהו שלא ראיתי לנכון להזכיר אותו, סביר להניח שראיתי בו אירוע לא מספיק חשוב".

נשיא חדש באיראן

עשרות מיליוני איראנים יצאו אתמול לקלפיות, כדי לבחור נשיא חדש שיחליף את הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד. הוא מסיים שתי קדנציות מלאות ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת. לדברי גורמים רשמיים, ההצבעה התאפיינה בשיעור התייצבות גבוה שחצה את רף ה-70% (יותר מבפעם הקודמת) ולא דווח כמעט על אי-סדרים בקלפיות.

הקלפיות נסגרו בשעות הערב לאחר דחייה של ארבע שעות. לפי הדיווחים המגיעים מאיראן, מסתמן שהמועמד שזכה במירב הקולות הוא איש הדת המתון חסן רוחאני.

דיווח: 73 קצינים סורים ערקו לטורקיה

בעוד מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, מביע תמיכה גלויה במשטר בדמשק, צבאו של בשאר אסד סופג מכה בעקבות עריקה של 73 קציני צבא, בהם שבעה קצינים בדרגת גנרל ו-20 נוספים בדרגת קולונל. סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה "אנטוליה" דיווחה אתמול (שישי) כי הקצינים נמלטו מארצם יחד עם בני משפחותיהם, במטרה לקבל מקלט מדיני.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי 202 בני אדם, בהם קציני הצבא, חצו את הגבול בין שתי המדינות והגיעו לעיירה רייחנלי, משם הועברו למחנה פליטים שהקימו הרשויות בטורקיה למען אלפי האזרחים הסורים שנמלטו למדינה השכנה. במחנה הפליטים שוהים רבים מקציני הצבא הסורי, שערקו משורותיו במהלך המלחמה, הנמשכת זה יותר משנתיים, בין מתנגדיו של הנשיא הסורי לבין הצבא. בדיווח של סוכנות הידיעות הטורקית לא נמסר מתי ערקו הקצינים הסורים. משרד החוץ הטורקי לא הגיב עד כה על הדיווח.

לקוית ראייה נספתה בשריפה שפרצה בדירתה בחיפה

אשה בת 59 נספתה הלילה בשריפה שפרצה בדירתה שבקומה השלישית בבניין מגורים ברחוב אמציהו המלך בחיפה. צוותי מגן דוד אדום ממרחב כרמל שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה. על גופתה נמצאו סימני כוויות רבים. מחקירה של חוקר שריפות מטעם שירותי הכיבוי של חיפה עולה כי האישה, ככל הנראה לקוית ראייה, מצאה את מותה לאחר שהשריפה פרצה בעקבות כשל טכני במזגן. בדירתה נמצא כלב נחייה מסוג לברדור שחולץ על ידי הכבאים כשהוא סובל מקשיי נשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שוב: אלמונים חדרו לבסיס בצפון וחטפו נשק מחייל

בפעם השנייה בפחות משנה: אלמונים חדרו לפנות בוקר (שבת) למחנה נפתלי שליד צומת גולני, כפתו חייל ונמלטו מהמקום עם נשקו. על פי החשד, החשודים הצליחו לפרוץ לשטח הבסיס בשעה שלוש לפנות בוקר דרך הגדר ההיקפית הרעועה של הבסיס מכיוון הכביש הראשי. הם פרצו לחמ"ל שאויש על ידי חייל אחד, וחטפו את נשקו של החייל באיומים. לאחר מכן, קשרו את ידיו ורגליו – ונמלטו מהמקום עם הנשק. כשעה לאחר האירוע, גילו חיילים בבסיס את החייל הכפות והזעיקו את מפקדיהם. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה.

זו אינה הפעם הראשונה שבסיס זה נפרץ על ידי זרים. בחודש אוקטובר האחרון חדרו אלמונים לשטח הבסיס וגנבו ממנו שבעה כלי נשק. מאז, המשטרה הצבאית החוקרת לא הצליחה לפענח את הפרשה על אף שהוגדרה כחמורה ביותר. גורם צבאי העריך שגם הפעם האלמונים הכירו את הבסיס ואת העובדה שהגדר ההיקפית של הבסיס ישנה וניתנת לחדירה בקלות. גורם אחר הוסיף ואמר שהתשתיות בבסיס ישנות מאוד ובשל המחסור התקציבי וסדרי העדיפויות של הצבא לא מושקעים בו אמצעי מיגון מתקדמים, למעט תגבור השמירה והנהלים בבסיס שחודדו בעקבות הפריצה הקודמת.

"ישראל וארה"ב נערכות להשמדת ארסנל הנשק של אסד"

כמעט חודשיים לאחר שישראל הודיעה לראשונה בפומבי כי הסיקה שצבא אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד המורדים בסוריה, ממשל אובמה יצא בהצהרה דומה – והכריז כי הקו האדום שהציב אובמה נחצה ולכן ארה"ב תסייע בחימוש המורדים. בשיחה עם העיתון "טיים" אמר דובר משרד החוץ יגאל פלמור: "לא אגיד – 'אמרתי לכם', רק שיש הוכחות ואין יותר ספק בעניין. מה צריך לעשות כעת? זה לא מתפקידה של ישראל להחליט, כי המעורבות הבינלאומית סביב הנושא לא כוללת את ישראל", הסביר פלמור והוסיף כי "ישראל עוקבת מקרוב מאוד אחר ההתפתחויות שם ומודאגת מאוד מהפעילות בגבול המשותף. אבל אנחנו לא שואפים להיות מעורבים בכל פעולה הקשורה לסוריה".

כעת מספרים גורמים ישראלים לעיתון כי ישראל עוקבת מקרוב אחר המתרחש בסוריה ועובדת בשיתוף פעולה צמוד עם ארה"ב. לדברי אחד הגורמים, למודיעין האמריקני היו את אותם הנתונים שהציג ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף איתי ברון, בשלהי חודש אפריל האחרון – סרטוני וידאו בהם נראים קורבנות הנשק הכימי כשקצף יוצא מפיהם ומידע נוסף המצביע על כך כי נעשה שימוש בגז הרעיל סארין בשדה הקרב יותר מפעם אחת. "הקלפים שלנו כל הזמן חשופים לאמריקנים. היה בידיהם את המידע הזה כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully