וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלח: "הכיבוש משחית, הופכים לדרום אפריקה"

13.6.2013 / 8:30

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התייחס לקפאון המדיני וציין שבידודה של ישראל בעולם הולך וגדל. הוא הוסיף שההתנחלויות הן מכשול לשלום - בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו

יו"ר סיעת יש עתיד נגד דברי היו"ר? חבר הכנסת עפר שלח התייחס אתמול (רביעי) בכנס שהתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים למצב המדיני של ישראל ואמר כי "הכיבוש משחית", וכי "ישראל מתקדמת מדי יום למעמד של דרום אפריקה" - ברמיזה לשלטון האפרטהייד במדינה האפריקנית שהסתיים בשנת 1994.

למרות שדבריו של שלח עומדים בסתירה להתבטאויות של יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד שהבהיר בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס" בחודש שעבר כי על ישראל לדבוק במדיניותה בהתנחלויות, במפלגה סירבו להתייחס לכפל הלשון שנוהגים חברי המפלגה.

יאיר לפיד, עפר שלח ויעל גרמן בישיבת סיעת יש עתיד, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
"מערכת הצדק בישראל חיה בעולם כפול". שלח עם לפיד/יואב דודקביץ'

בכנס שעסק ביוזמת השלום הערבית, ציין שלח כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום, "והמכשול הזה הולך וגדל". לדבריו, מעמדה המדיני של ישראל הולך ומידרדר כתוצאה מהמשך הקפאון המדיני והוא הוסיף כי "אמנם תמיד יהיה לנו את מיקרונזיה, אבל הגענו למצב שבו בהצבעה מול הפלסטינים באו"ם רק תשע מדינות מצביעות איתנו. העולם הודיע לנו שהמצב שבו אנחנו מדינה כובשת נמאס עליו".

שלח, עיתונאי בעברו שכתב ספרים שעסקו בצה"ל ובחברה הישראלית התייחס לביטוי "הכיבוש משחית" והדגיש כי המשך הכיבוש הישראלי בשטחים "משחית את החברה הישראלית, את צה"ל, את הצדק הישראלי, את התקשורת הישראלית, את התודעה הישראלית ואת השפה הישראלית".

חבר הכנסת, החבר גם בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הסביר כי המצב הנוכחי שבו ישנן שתי מערכות צדק - אחת לישראלים ואחת לפלסטינים, מביא לכך ש"מערכת הצדק הישראלית חיה בעולם כפול". עוד ציין שלח כי הכיבוש גורם לכך שחוויית הנעורים של מאות אלפי אנשים בישראל "היא עוצר וכניסה לתוך בתים של אנשים", דבר שלטענתו משחית את החברה הישראלית.

שלח, שדיבר בכנס בו השתתפו גם חברי הכנסת ציפי חוטובלי (הליכוד), יוני שטבון (הבהית היהודי) ואיתן כבל (העבודה), הבהיר אמנם שצה"ל "משתדל לנהוג כמיטב יכולתו במוסר", אך הזהיר כי המצב בו "הצבא יושב בסלון של משפחה פלסטינית במשך שנים", מביא לפגיעה במבצעיות של צה"ל, מצב שהוביל לאי-מוכנותו של הצבא למלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully