וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: יש לתגבר הכוח בגבול ישראל-סוריה, הפסקת האש בסכנה

13.6.2013 / 0:17

מזכ"ל האו"ם אמר למועצת הביטחון כי יש להגדיל את כוח אונדו"ף כך שימנה 1,250 לוחמים, וכן לשפר את יכולות ההגנה שלו. מוקדם יותר עזב הכוח האוסטרי את הגבול ברמת הגולן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, המליץ אתמול (רביעי) לתגבר את כוח אונדו"ף, האמון על שמירת השקט בגבול ישראל-סוריה, ולשפר את יכולות הגנה העצמית של הכוח. בתדרוך שנשא בפני מועצת הביטחון של הארגון אמר באן כי האלימות ברמת הגולן מאיימת לרסק את הפסקת האש בין המדינות, שמחזיקה מעמד כבר ארבעה עשורים. לדבריו, יש להגדיל את הכוח כך שימנה 1,250 חיילים, ולשפר את יכולותיו. הוא לא פירט אילו כלי נשק חדשים יחולקו לכוח. כיום מונה הכוח כאלף לוחמים. דבריו של באן מגיעים על רקע קרבות שהתקיימו בשבוע שעבר במעבר קוניטרה שבין המדינות ועזיבת הכוחות האוסטרים ממשלחת אונדו"ף.

כוחות האו"ם האוסטרים עוזבים הגבול עם סוריה, יוני 2013. AP
המזכ"ל ממליץ לאו"ם לתגבר את הכוח. האוסטרים בורחים/AP

מוקדם יותר עזבו כל החיילים האוסטרים החברים בכוח אונדו"ף של האו"ם את האזור המפורז בגבול ישראל-סוריה, אותו הם אמורים לאבטח. על פי דיווחים, החיילים הגיעו למפקדת אונדו"ף בדרכם לצאת לישראל ומשם לאוסטריה. חלק מהכוח האוסטרי נסוג מהאזור בשעות הבוקר, ומספר נוסף של חיילים עזב בימים האחרונים. במקביל לנסיגת הכוח האוסטרי, התקבל דיווח לפיו מתקיימים חילופי אש בקוניטרה הסמוכה לגבול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דובר משרד ההגנה האוסטרי אנדראס סטרובל אמר שלשום כי אתמול בשעות אחר הצהרים אמורים לנחות החיילים בווינה. בסך הכל מונה הכוח האוסטרי 378 חיילים ושלשום, כאמור, כבר חצו לישראל כמה מהם. כוח האו"ם לשמירה על הפסקת האש כולל גם חיילים מצ'ילה, הודו וכן הפיליפינים וספק גדול אם חיילים אלה ימשיכו לפעול עוד זמן רב בגזרה, לנוכח המציאות הביטחונית הקשה. וינה הודיעה רשמית בשבוע שעבר כי בכוונתה להסיג את חייליה מרמת הגולן ויתר החיילים צפויים לסגת בימים הקרובים.

רוסיה כבר הביעה נכונות להחליף את החיילים האוסטרים, אך נדחתה על ידי האו"ם בשל היותה חברה קבועה במועצת הביטחון. גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי למרות שתקנון האו"ם אוסר לכאורה את השתתפותה של אחת מהחברות הקבועות בכוח, שינוי של סעיף כזה אפשרי – אך ישראל צפויה להתנגד לו. "החלטות תמיד ניתן לשנות אבל ישראל לא רואה אישרה את המהלך שחייב לבוא בהסכמת שני צדדים: ישראל וסוריה. זה יהיה בלתי סביר להניח שישראל תאשר מהלך מהסוג הזה".

יצוין כי מפקדי הכוח הפיליפיני איימו לעזוב את רמת הגולן במידה והקרבות יימשכו ויתעצמו עד כדי פגיעה בחיי אדם. בניגוד אליהם, מפקדי הכוח ההודי הודיעו כי נכון לימים אלו בכוונתם להמשיך ולקיים את המנדט שניתן להם מהאו"ם.

(עדכון ראשון: 19:17)

לקריאה נוספת
הכוח האוסטרי בגבול סוריה נוטש: יצא מהשטח המפורז
אוסטריה: ”אם התנאים ישתנו – ייתכן שנשוב לגולן”
”הסגת הכוח האוסטרי מהגולן תשפיע על היציבות”

השתתף בהכנת הכתבה: אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully