וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח האוסטרי בגבול סוריה נוטש: יצא מהשטח המפורז

אוסטריה איימה להסיג את כוחותיה בשל המצב הביטחוני בסוריה והיום נסוגו יתר חייליה לבסיס האו"ם בגבול, משם יעברו לישראל. הכוח הפיליפיני איים לעזוב אם הקרבות יגבו חיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כל יתר החיילים האוסטרים החברים בכוח אונדו"ף של האו"ם עזבו בשעות האחרונות (רביעי) את האזור המפורז בגבול ישראל-סוריה. על פי הדיווח באל ערבייה החיילים נמצאים כעת במפקדת אונדו"ף בדרכם לצאת לישראל ומשם לאוסטריה. חלק מהכוח האוסטרי נסוג מהאזור בשעות הבוקר ומספר נוסף של חיילים עזב בימים האחרונים. במקביל לנסיגת הכוח האוסטרי, התקבל דיווח לפיו מתקיימים חילופי אש בקוניטרה סמוך לגבול.

כוחות האו"ם האוסטרים עוזבים הגבול עם סוריה, יוני 2013. AP
מוסקבה כבר הביעה נכונות להחליף את החיילים האוסטרים, אך נדחתה. חיילים אוסטרים עוזבים את גבול ישראל-סוריה/AP
כוחות האו"ם האוסטרים עוזבים הגבול עם סוריה, יוני 2013. AP
החיילים האוסטרים עוזבים את האזור המפורז/AP

דובר משרד ההגנה האוסטרי אנדראס סטרובל אמר אתמול כי ברביעי אחר הצהרים אמורים לנחות החיילים בווינה. בסך הכל מונה הכוח האוסטרי 378 חיילים ואתמול, כאמור, כבר חצו לישראל כמה מהם. כוח האו"ם לשמירה על הפסקת האש (אונדו"ף) כולל גם חיילים מצ'ילה, הודו וכן הפיליפינים וספק גדול אם חיילים אלה ימשיכו לפעול עוד זמן רב בגזרה, לנוכח המציאות הביטחונית הקשה. וינה הודיעה רשמית בשבוע שעבר כי בכוונתה להסיג את חייליה מרמת הגולן ויתר החיילים צפויים לסגת בימים הקרובים.

מוסקבה כבר הביעה נכונות להחליף את החיילים האוסטרים, אך נדחתה על ידי האו"ם בשל היותה חברה קבועה במועצת הביטחון. יצוין כי מפקדי הכוח הפיליפיני איימו לעזוב את רמת הגולן במידה והקרבות יימשכו ויתעצמו עד כדי פגיעה בחיי אדם. בניגוד אליהם, מפקדי הכוח ההודי הודיעו כי נכון לימים אלו בכוונתם להמשיך ולקיים את המנדט שניתן להם מהאו"ם.

התחממות בגבול סוריה-לבנון

בשעות האחרונות דווח בלבנון כי מסוקי קרב של צבא סוריה שיגרו שישה טילים לעבר עיר הסונית ערסאל שבלבנון , סמוך לחלקו הצפוני של הגבול הסורי-לבנוני. על פי הדיווח, טיל אחד פגע בערסאל. זוהי המתקפה הראשונה מסוגה מצידה של סוריה באזור עירוני בתוך לבנון. לפחות אדם אחד נפצע באירוע.

מאז תבוסת כוחות המורדים בעיר הגבול קוסייר נמלטו לוחמים רבים ואזרחים וקיבלו מקלט בערסאל – כך דיווחו גורמים בלבנון. אתמול שוגרו מספר טילים מסוריה לעבר העיר הרמל ופצעו לפחות ארבעה בני אדם. על פי הדיווח, תושבי הרמל האשימו את תושבי ארסל במעורבותם בשיגור טילים לעבר הרמל ובעלבכ.

העיירה ערסאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully