וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות בגולני? המשטרה הצבאית חוקרת גניבת נשק

13.6.2013 / 0:36

בחודשים האחרונים נגנבו ארבעה כלי נשק בחטיבה. חייל נעצר אך שוחרר כעבור 5 ימים. כעת הוא קובל נגד מפקד הפלוגה שהוציא לדבריו את דיבתו, כשסיפר ללוחמים שהוא אחראי לגניבה

פרסום ראשון: המשטרה הצבאית חוקרת בחודשים האחרונים פרשה חמורה בחטיבת גולני שעניינה גניבת כלי נשק. על פי החשד, גורמים בתוך החטיבה הצליחו בשיטתיות לגנוב את כלי הנשק - שלושה רובים מסוג "תבור" ורובה מסוג "רינגו" (לירי רימוני גז מדמיע) מבלי להשאיר עקבות.

במסגרת המאמץ להתחקות אחרי החשוד או החשודים בשוד כלי הנשק, נעצר לפני כשבוע לוחם מחטיבת גולני - ואף בוצע חיפוש בביתו לנגד עיני בני משפחתו ההמומים. בתום חמישה ימי מעצר וחקירה במצ"ח הוחלט לשחרר אותו מחוסר ראיות. עם זאת, בכך לא תמה הפרשה בעבור החייל, שהגיש לאחרונה באופן תקדימי קובלנה נגד מפקד הפלוגה. עם שחרורו ממעצר, התקשרו אליו חבריו הלוחמים וסיפרו לו כי מפקד הפלוגה כינס את חבריו הלוחמים וסיפר להם כי הוא אחראי לגניבת הנשק שבגללה תוחקרו עשרות רבות של לוחמים ומפקדים בחטיבה.

תרגיל חטיבת גולני בצאלים יולי 2010. שי מכלוף
למשטרה הצבאית אין קצה חוט בפרשה. תרגיל חטיבת גולני בצאלים/שי מכלוף

הלוחם, פגוע ממעשיו של המ"פ, כתב מכתב למפקד גדוד 51 בו גולל את סיפורו האישי. במכתב סיפר הלוחם, כי הוא בן לאם חד הורית, נכה במאה אחוז לאחר שחלתה בכמה מחלות קשות. למרות המצב הכלכלי הקשה בבית החליט להתגייס לחטיבת גולני ולאחר שנתיים של שירות כלוחם, צבר חוב של עשרות אלפים שקלים ובעקבותיו ביקש ואושרה לו דחיית שירות של ארבעה חודשים לעבוד באזרחות ולכסות את החוב. ביום בו נעצר ובוצע החיפוש בביתו, התקיים במקום טקס ברית מילה של אחיינו ובבית נכחו עשרות מבני המשפחה.

"מפקד הפלוגה הכפיש את שמי"

הלוחם ביקר בחריפות במכתב את המ"פ, "אני לא מבין באיזה זכות מפקד הפלוגה לוקח על עצמו החלטה של שופט ומודיע בפני כולם שאני גנב... המ"פ הכפיש את שמי בצורה כל כך גסה, כאשר אני מוכר כאחד הלוחמים הטובים בפלוגה... אני מבקש ממך המג"ד לבדוק את הפרשה. אני מצטער שהתגייסתי ליחידה קרבית", כתב. הוא גם הוסיף שעל המ"פ, אותו הוא כיבד ואף העריץ בעבר, "להיענש על עוגמת הנפש והבושה שגרם".

במקביל לשליחת המכתב למג"ד החליט הלוחם להגיש תביעה אזרחית נגד המ"פ בגין הוצאת דיבה ובאמצעות עו"ד עידן פסח להגיש בקשה מפורטת לפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני שייפתח בחקירה פלילית נגד המ"פ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביקור הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל גדוד "ברק" של חטיבת גולני. דובר צה"ל
בצה"ל מפעילים מאמצים למנוע גניבות אמצעי לחימה. הרמטכ"ל בתרגיל גולני/דובר צה"ל

עו"ד פסח אמר אתמול כי מדובר במקרה "חמור ביותר שבו מפקד בכיר בצה"ל מכפיש את שמו הטוב של חייל המצוי תחת פיקודו, למול יתר חיילי הגדוד, וזאת ללא כל הצדקה ובניגוד גמור לחוק. החייל אכן נחקר במצ"ח ולבסוף שוחרר ממעצר והוא עודנו בחזקת חשוד בלבד ועומדת לו חזקת החפות. מעשהו הנלוז של הקצין מזכה את החייל בפיצוי מידי ללא הוכחת נזק עד לגובה של 50 אלף שקלים. משרדנו פנה זה מכבר לפרקליט הצבאי הראשי בבקשה לפתוח בחקירה כנגד המפקד וכן בכוונתו להגיש תביעה לקבלת פיצוי כספי כנגד".

בצה"ל מפעילים מאמצים למנוע גניבות אמצעי לחימה ותחמושת שבדרך כלל נמכרים לידי ארגוני פשיעה, ובשנים האחרונות נרשמה ירידה בחדה בהיקף הגניבות בשל האיסור לצאת עם רובים הביתה למעט מקרים חריגים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא גניבת הנשק מתקיימת חקירת מצ"ח, לכשסתיים יועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית". גורם צבאי הוסיף כי ההליך המשפטי "אשר נטען כי החייל פתח בו כנגד מפקד הפלוגה אינו מוכר בצה"ל, ובכל מקרה, צה"ל אינו צד להליך. נוסיף כי מכתבו של החייל טרם התקבל בלשכת מפקד הגדוד, לכשיתקבל יענה במישרין לפונה ולא באמצעות כלי התקשורת".

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully