וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת הפגזים בצה"ל: מפקד הבסיס הודח מתפקידו

21.3.2012 / 0:15

ראש אגף הלוגיסטיקה בצה"ל הדיח את המפקד, קצין בדרגת רב-סרן, שמבסיסו נגנבו מעל 3,000 פגזי טנקים במשך כשנה. כמו כן, הורה האלוף, קובי ברק, לשדרג את האבטחה בבסיס

פרסום ראשון: ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, אלוף קובי ברק, הדיח מתפקידו את מפקד בסיס החימוש ממנו נגנבו למעלה מ-3,000 פגזי טנקים בשנה האחרונה, קצין בדרגת רב-סרן. כמו כן, הנחה אלוף ברק לשדרג את מידת האבטחה בבסיס ולבחון את רמת האבטחה בבסיסי חימוש נוספים.

לפני יותר מחודש התקבל בצה"ל מידע מודיעיני ממשטרת ישראל, על כך שמתבצעת גניבה שיטתית של פגזים מסוגים שונים מבסיס חימוש של צה"ל בנגב. המידע הועבר למשטרה הצבאית החוקרת, ובשל חומרת האירוע, הוחלט לשלב במאמץ החקירה גם אנשי שב"כ, שהצליחו לאתר את התשתית שגנבה את הפגזים, במשך כשנה, ומתחת לאפם של המפקדים. משטרת ישראל עצרה כמה אזרחים חשודים בפרשה, ובמקביל, מתנהלת חקירת מצ"ח ותחקיר פנימי באגף הטכנולוגיה הלוגיסטיקה (אט"ל), על מנת לבחון את הכשלים הפיקודיים בבסיס החימוש ואת ליקויי האבטחה.

מחסן תחמושת ללא אבטחה ברמת הגולן. ג'יליס
החקירה נפתחה בעקבות מידע על גניבה שיטתית של פגזים/ג'יליס

התחקיר הוצג לראש אט"ל, אלוף ברק, שהנחה להאיץ באופן מידי את שינוי סידורי האבטחה בבסיס, תוך תגבור כוח האדם, הצבת מערכות טכנולוגיות, עיבוי הגדרות והתקנת תאורה מסביב לבסיס הגדול. אלוף ברק החליט להחמיר עם מפקד הבסיס ולהדיח אותו מתפקידו, מאחר ולא יישם את נהלי האבטחה והמעקב אחר מלאי הפגזים שנגנבו לאורך השנה.

לפני כחודש, הוגשו כתבי אישום נגד שבעה מעורבים בגניבה. על פי כתב האישום, שניים מהנאשמים נהגו להגיע לבסיס עם רכב ובעגלה נגררת, הרסו את הגדר, העמיסו בכל פעם כמה עשרות פגזים ופרקו אותם. את החומר המתכתי - נחושת ואלומיניום - העבירו לסוחרי מתכת.

מעתה: מעקב קפדני יותר אחר מלאי התחמושת

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר קצין בכיר באט"ל כי הכשלים שהובילו לגניבת הפגזים אותרו, וכי רועננו נהלים כדי למנוע מקרים דומים. "אלוף ברק הנחה להאיץ את שדרוג רמת האבטחה של הבסיס במסגרת תכנית מקיפה להגנת מחנות צה"ל ובדגש על בסיסי החימוש", הסביר הקצין.

לדבריו, מדובר בשדרוג הכולל מערכות אלקטרוניות ואמצעי תצפית, אך גם מעקב קפדני אחר מלאי התחמושת. עוד הוסיף הקצין כי טרם הוחלט אילו הליכים לנקוט נגד שאר המפקדים והחיילים שהיו מעורבים בפרשה, משום שטרם הסתיימה חקירת מצ"ח בנושא.

מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת מצ"ח, ובסיומה יועברו הממצאים לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully