וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל הקהילה שנעצר: שאול גנון, מקים הבר-נוער

גנון, בן 49, שניהל את המקום בזמן הרצח, היה היעד לנקמה מצד החשוד בירי חגי פליסיאן, לאחר שתקף מינית לפי החשד את קרובו. בקהילה הגאה המומים. פרקליטו: "אין לו שום קשר"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שאול גנון הוא פעיל הקהילה הגאה שנעצר בחשד לקשר למניע הרצח בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009 – כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום בתום דיון בעניינו שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב. בדיון החליט השופט עידו דרויאן כי גנון ישוחרר למעצר בית בן שבועיים תמורת הפקדת ערבות ובתנאי שיתייצב לחקירה בכל עת שיידרש. על פי חקירת המשטרה שחלק מפרטיה הותרו לפרסום ביום שלישי, גנון חשוד כי תקף מינית את קרובו של החשוד בביצוע הירי חגי פליסיאן, דבר שהפך אותו יעד לנקמה מצדם. גנון נחקר במשטרה לאחר הרצח, אך מחקירתו לא עלה כי הוא מזהה קשר בינו לבין האירועים.

פענוח הרצח בבר-נוער - כותרות אחרונות
המתלוננת נגד פעיל הקהילה הגאה: "השכיב אותי באלימות"
תלונה נגד הפעיל בקהילה הגאה: ניסה בעבר לאנוס
המשטרה לוחצת על הפעיל להודות שביצע אקט מיני בצעיר

שאול גנון מנכ"ל הבר-נוער לשעבר. יוני 2013. רענן כהן, מעריב
"הציל הרבה הומואים מהתאבדות והתעללות". שאול גנון/מעריב, רענן כהן

פרקליטו של גנון, עורך דין רן אלון מהסנגוריה הציבורית, אמר בתום הדיון: "כפי שטענו מלכתחילה, למרשי אין כל קשר לפרשת הרצח בבר-נוער, הוא לא סייע לא לפני ולא אחרי ולא ידע על כך דבר, ולכן כפי שנוכחתם לראות הוא שוחרר היום ממעצרו, וטוב שכך". הוא הוסיף כי אין בכוונתו להתייחס לאף פרט מפרטי החקירה. "החקירה עדיין נמשכת ואין בכוונתנו לפגוע בה כהוא זה", אמר. "כפי שהדגשתי, למרשי אין שום קשר לעניין הזה, הוא לא עשה שום דבר במהלך חייו שהוא ידע שיכול היה להוביל למעשה כזה נתעב, שבוצע בבר-נוער ונפגעו בו אנשים שהיו חברים טובים שלו. נרצח שם ניר כץ, חבר מאוד טוב, ואנחנו נשמח מאוד שהפרשה הזו תבוא על סיומה ובירורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שאול גנון, מנהל הבר-נוער לשעבר. דרור עינב
גנון בדיון בעניינו, הבוקר/דרור עינב

חוקרי המשטרה ניסו ללחוץ על גנון להודות שביצע אקט מיני בצעיר, ואף הציעו לו הגנה כעד מדינה. בדיון הבוקר הציגה המשטרה בפני השופט מסמך שעליו ביקשה להטיל צו איסור פרסום, וייתכן כי מדובר בהסכם שהוצע לגנון. השופט סירב לבקשה, והסביר כי אם המסמך לא יודלף על ידי המשטרה, הוא ממילא לא יפורסם.

גנון, בן 49, הקים בשנת 2005 את הבר-נוער בתל אביב, לאחר שנים של עשייה והתנדבות למען הקהילה הגאה. את דרכו החל כמתנדב בקו הקשב והמידע של אגודת הלהט"ב עבור הקהילה הגאה בישראל, בני המשפחות וחבריהם, וכן כרכז נוער בסיכון. בהמשך, לאחר הקמת הבר-נוער, החל גנון לרכז בו את הפעילויות עבור נערים ונערות מהקהילה הגאה ויצר עבורם מקום לבלות בו יחדיו. בעת הרצח ניהל גנון את הבר-נוער, עד שפרש מתפקידו זמן מה אחר כך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על פעילותו ההתנדבותית למען הקהילה הגאה, גנון ריכז את כל תחום המגזר הערבי-ישראלי והפלסטיני, ופעל למציאת מקלטים לערבים-ישראלים ופלסטינים שחייהם היו בסכנה. בשנתיים האחרונות מועסק גנון במוסד של משרד הרווחה המטפל בנוער בסיכון, הפועל לשיקום נוער עבריין. יצוין כי כל אדם העובד במסגרות עם ילדים ונוער נדרש להציג אישור משטרה המעיד כי אינו עבריין מין. גנון הציג אישור שכזה ועבודתו אושרה.

חגי פלסיאן החשוד ברצ בבר נוער. דרור עינב
החשוד המרכזי ברצח, חגי פליסיאן, השבוע בבית המשפט/דרור עינב

"בתור מי ששומר על נוער כמו שלביאה שומרת על גוריה, הוא היה מסוכסך עם לא מעט מבוגרים שניסו לפתות נערים מתחת לגיל 16", אמר בשבוע שעבר פעיל בקהילה הגאה לוואלה! חדשות. "הרבה הורים נהגו להמציא עליו סיפורים כי כעסו על כך ש'פיתה' את בנם ו'הפך' אותו להומוסקסואל. אני לא אתפלא אם הרוצח הוא איזה אבא או אח הומופוב שהחליט להתנקם בכל הנערים התמימים על כך ש'הפכו' את בנם להומו", אמר הפעיל, והדגיש כי גנון עשה המון למען נוער במצוקה: "הוא הציל הרבה הומואים מהתאבדות והתעללות".

מתנדב באגודת הלהט"ב נדהם גם הוא מדבר מעצרו של גנון וסיפר על אדם שעזר לחברים בקהילה להתמודד עם קשיים שבהם נתקלו. "זה האיש שליווה אותי לאורך תקופה ארוכה, כשהיו לבטים וחששות רבים סביב היציאה מהארון", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. המתנדב הוסיף כי לא נשמע לו הגיוני "שאדם כל כך טוב, ששם כל אדם אחר לפניו, יהיה חשוד במשהו שהוביל לאירוע הנורא הזה. אני מקווה שהם יתבדו ונגלה שהכל המצאה. אני לא יודע איך הוא ימשיך עם הידיעה שבגללו אירע אירוע טרגי כל כך".

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
הבר-נוער בערב הרצח, אוגוסט 2009/רויטרס

האגודה למען הלהט"ב מסרה בצהריים כי ההאשמות החמורות נגד גנון "היכו את הקהילה, את האגודה, את המתנדבים הרבים, הפעילים והחניכים בתדהמה. אם יתברר שההאשמות נכונות, על אף זכויותיו הרבות אנו נוקיע אותו ונפיק לקחים מהמקרה, אך כדאי להמתין לתוצאות החקירה והמשפט לפני חריצת הדין. נציין שעבירות מין הן רעה חולה בחברה הישראלית, הקיימת, לצערנו, גם בקהילת הלהט"ב שהיא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית". עוד נמסר: "בכל מקרה, חשוב להפריד בין האדם שהתנדב במסגרות הקהילה וההאשמות נגדו לבין פשע השנאה שבוצע נגד בני נוער להט"בי חפים מפשע. טוב עשתה המשטרה שחזרה בה והגדירה את הטבח בבר נוער כפשע שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully