וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה קשה לעיכול: אסלות מול הבנק המרכזי בקפריסין

המשבר הכלכלי החריף במדינה הביא אמן מקומי ליצור ולהציב מיצג אמנותי חריג מול שעריו של הבנק המרכזי בבירה ניקוסיה. המיצג כולל 20 אסלות אשר נראות מצידן האחורי כמצבות

במהלך חודש מרץ האחרון נרשמו התקהלויות והפגנות מחוץ לבנקים הגדולים בקפריסין לאחר שהתגלה עומק המשבר הכלכלי בו נמצאת המדינה. בימים האחרונים נרשמו פקקי תנועה מול הבנק המרכזי של קפריסין מסיבה דומה אומנם, אך לא זהה.

אנדראס אפסטט'יו, אמן קפריסאי, הוציא לפועל השבוע את אחת ממטרותיה העיקריות של אמנות, אולי העיקרית שבהן - מחאה נגד המשטר. אפסטט'יו הציב מול חומותיו של הבנק המרכזי הקפריסאי 20 פסלים המעוצבים כאסלה, דבר אשר גרם לעוברים והשבים ברחובה המרכזי של הבירה ניקוסיה להתעכב ולתהות על פשרו של המיצג האמנותי היצירתי האמור.

פסלים בצורת אסלות ומצבות שהוצבו כאקט מחאתי מול הבנק המרכזי בניקוסיה, קפריסין, 10 ביוני 2013. AP
אפסטט'יו לצד המיצג שיצר/AP

"בעזרת המיצג אני מביע מחאה חזותית כלפי הדברים הרעים אשר קרו בקפריסין", אמר אפסטט'יו בן ה-49 לסוכנות הידיעות הקפריסאית, בהתייחסו למצבה הקשה של הכלכלה המקומית אשר עמדה על סף פשיטת רגל בחודשים האחרונים. "אני חושב שאותם אנשים שחולפים על פני הבנק המרכזי ורואים את מערך האסלות בחוץ קולטים את המסר ומבינים מה קרה למדינה שהגיעה למצב כזה" הוסיף אפסטט'יו.

פסלים בצורת אסלות ומצבות שהוצבו כאקט מחאתי מול הבנק המרכזי בניקוסיה, קפריסין, 10 ביוני 2013. רויטרס
חזית הבנק המרכזי בניקוסיה ו-20 האסלות/מצבות המדוברות/רויטרס

מכיוון הרחוב, נראים הפסלים כאמור כאסלות בית שימוש, אך מצידם האחורי הם נראים כמצבות - דואליות אשר ממחישה ביתר שאת את האמירה האמנותית-מחאתית, לדברי האמן.

לפני כחודשיים, אישרו שרי האוצר של גוש האירו חבילת חילוץ בהיקף של עשרה מיליארד אירו עבור קפריסין, ומהמועצה האירופאית נמסר כי יינתן למדינה סיוע במציאה של מנועי צמיחה. נוסף על החבילה, נקבע כי על קפריסין להכניס 13 מיליארד אירו נוספים על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה - מה שמאלץ את הממשלה הקפריסאית להעלות מסים, לקצץ בהוצאות ולהכניס שינויים מבניים.

אזרחים בקפריסין עומדים בתור בכניסה לסניף בנק, מרץ 2013. רויטרס
אזרחים קפריסאים צובאים על דלתות סניף בנק מקומי בחודש מרץ האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully