וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה אוטיסטית סולקה מהבריכה כי עשתה צרכיה במים

המטפלות בבריכה הבטיחו לאמה של מיכל, בת ה-9 וחצי שמגיעה לטיפולים בבריכה, כי אין לה מה לדאוג, אך המנהלת ביקשה ממנה, לדבריה, לא להגיע יותר. "אני כאן כדי להגן על בתי"

האם זו הדרך? לילך לוי, אם למיכל, ילדה אוטיסטית בת תשע וחצי קיבלה בשבוע שעבר הוראה: אל תגיעי יותר עם בתך לבריכה. מדובר בבריכה הטיפולית והלימודית "גלגל הצלה" שבכפר סבא, שם נערכו למיכל טיפולים אליהם הופנתה מקופת החולים. הסיבה שלילך התבקשה שלא להגיע יותר לבריכה היא מקרה שאירע לפני כן. "לראשונה, היה מקרה לא נעים: למיכלי 'ברח', והיא עשתה את צרכיה בבריכה", כתבה לילך בעמוד הפייסבוק של עמותת אלו"ט. "מיכלי גמולה כבר מגיל ארבע, וזו פעם ראשונה שדבר כזה קורה לה בכל השנה שהיא שם". לילך סיפרה כי צוות המטפלות הרגיע אותה שאין מה לדאוג וכי מקרים שכאלה קורים גם לילדים גדולים ממיכל וגם לילדים 'רגילים'.

מיכל, ילדה אוטיסטית שסולקה מבריכה לאחר שעשתה בה את צרכיה. באדיבות המשפחה
"כאב לי שבתי, שלא מדברת כלל, ניסתה להקים אותי שאקח אותה לבריכה". מיכל/באדיבות המשפחה

"השבוע היה צריך להיות לה טיפול, כמדי שבוע", כתבה לילך. "יום לפני, התקשרה אליי הפקידה מהבריכה ואמרה שלא אגיע עם מיכלי לטיפולים יותר, וזו הוראה של גבי (טפרברג - ד.ר) בעלת הבריכה". כששאלה לילך מדוע, היא נענתה שבעקבות המקרה היו צריכים להחליף את המים ושגבי, מנהלת המקום, לא מוכנה לטפל במיכל יותר. "ניסיתי לדבר אל לבה... להסביר לה שלא מעיפים כך ילדה באמצע התהליך הטיפולי שלה. היא ענתה שאלו ההוראות של גבי", כתבה לילך.

"נאמר לאם שעל הילדה להגיע לטיפול עם חיתול מתאים"

מנהלת הבריכה מסרה בתגובה לוואלה! חדשות כי אמה של מיכל הייתה צריכה לדווח כי הילדה אינה גמולה, ולא עשתה זאת, זאת על אף שהאם טוענת שמיכל גמולה כבר שנים. "לפני שבוע הגיעה הילדה לטיפול שבועי. בתום הטיפול סירבה הילדה לצאת מהמים, כרגיל, ולפתע נתמלאה הבריכה בצואה. בהתאם להוראות משרד הבריאות סגרנו את הבריכה באותו הרגע, בוטלו כל הטיפולים שהיו מתוכננים לאותו היום, רוקנו את המים וביצענו חיטוי כנדרש", אמרה גבי. "לא קיבלנו כל תגובת התנצלות מהאם. כשצלצלה לשאול מה גורל הטיפול הבא, נאמר לה שעל הילדה להגיע לטיפול כשהיא לובשת חיתול בריכה מתאים. תגובתה של האם הייתה צרחות, ניבולי פה, איומים ופנייה לתקשורת. מרכז 'גלגל הצלה' ידוע בתרומתו המקצועית והחברתית לקהילה, ומטפל באופן קבוע באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, חלקה אף ללא תשלום".

לילך סיפרה כי לאחר שפנתה למקומון וזה התקשר לגבי, היא התקשרה אליה בצעקות על כך שפנתה לעיתון ואמרה שהיא "לא רוצה אותי ואת בתי בבריכה, ומה לא ברור?". לילך אף ציינה כי לא הוצע לה להלביש את מיכל בחיתול, כפי שטענה גבי. "זה משפיל. אני מרגישה שקיבלתי במתנה את הילדה הזו כדי שאגן עליה ואשמור עליה ואעשה כל שביכולתי שאף אחד לא יפגע לי בה. הכי כאב לי כשהגיע יום שלישי, ועברה השעה שבה היה אמור להיות הטיפול, ובתי, שלא מדברת כלל, על דעת עצמה הלכה ולבשה את בגד הים, נעלה נעליים וניסתה להקים אותי שאקח אותה לבריכה", כתבה לילך. "אני לא מוכנה לבלוע בשקט את הפגיעה הקשה בילדתי. אני כאן להגן עליה ועל אחרים עם צרכים מיוחדים מפני אטימות ורוע הלב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully