וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחרים חומר החשוד כסם פיצוציות בלי בדיקה?

6.6.2013 / 21:25

בתזכיר חוק שהפיץ המשרד לביטחון פנים מוצע להעניק סמכויות נרחבות לשוטרים, כדי להתמודד עם תופעת סמי הפיצוציות. יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב: "החוק יביא לצמצום התופעה"

המשרד לביטחון פנים נלחם בסמי הפיצוציות: טיוטה של תזכיר חוק שהפיץ המשרד מציעה להעניק סמכויות נרחבות לשוטרים, הכוללות תפיסה והשמדה של חומרים החשודים כסם פיצוציות, גם ללא צו בית משפט או שליחה לבדיקות מעבדה. עוד מציע החוק, שעותק ממנו הגיע לידי וואלה! חדשות, כי מי שישדל קטין לצרוך סם פיצוציה שהוגדר כלא חוקי במסגרת פקודת הסמים - דינו עד חמש שנות מאסר בפועל.

קיוסק באלנבי המוכר באופן חוקי סמים הגורמים לתופעות לוואי, ינואר 2013. יותם רונן
חנות בתל אביב/יותם רונן

"לאור העובדה שהחומרים המסוכנים נמכרים ללא כל הפרעה בבתי עסק שונים, מוצע להקנות לשוטר סמכות לתפוס חומר החשוד כמסוכן", נכתב בתזכיר החוק. "על מנת לאפשר לשוטר לעשות שימוש בסמכות זו, מוצע להסדיר גם את סמכותו להיכנס למקום, ולבצע בו חיפוש. כמו כן, בכפוף לסייגים המפורטים בסעיף, מוצע להסדיר סמכותו של קצין משטרה להשמיד את החומר המסוכן", כתבו מנסחי התזכיר. ההצעה קובעת כי חומר החשוד כסם פיצוציה יושמד תוך שבעה ימים, אלא אם כן בעל העסק יצליח בפרק הזמן הזה לשכנע את המשטרה שלא מדובר בסם אסור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מבסוטון", אחד המוצרים שבמוקד הסערה/מערכת וואלה, צילום מסך

עניין נוסף המופיע בהצעת החוק נוגע להכרזה על החומרים השונים, המופיעים בפיצוציות בשמות שונים ומתחלפים, כסמים מסוכנים. במהלך השנים השתנו שמות הסמים והרכביהם במעט, כך שבכל פעם נאלץ משרד הבריאות לעבור תהליך ארוך עד שכל אחד מן החומרים הוכרז כחומר מסוכן. הצעת החוק החדשה מבקשת לאפשר למשרד הבריאות להכריז באופן מידי על חומר כאסור בשימוש. ההכרזה תהיה מוגבלת לפרק זמן של שנה בלבד, כשבמהלך תקופה זו יפעלו הרשויות להכרזת החומר כ"סם מסוכן", בהליך החוקי המקובל. "עם ההכרזה של הגורם המוסמך על החומר כאסור בשימוש", נכתב בתזכיר, "יהיה אסור ליצרו, למכרו, לייבאו לייצאו לסחור בו או להחזיקו במטרה לעשות אחת מהפעולות האמורות, שלא בהיתר לפי כל דין. העונש בגין הפרתו של האיסור – שלוש שנות מאסר", נכתב בתזכיר.

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
בירכה על היוזמה. ח"כ מירי רגב/מגד גוזני

הצעת החוק קובעת בנוסף כי הדחת קטן לשימוש בסם פיצוציה שהוכרז כאסור בשימוש, תיחשב עבירה פלילית שדינה חמש שנות מאסר. ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת שאמורה לדון בעתיד בהצעת החוק, בירכה על היוזמה ואמרה: "סמי הפיצוציות פוגעות ומסכנות ציבור רחב. סם הוא סם, לא משנה אם יקראו לו או יארזו אותו תחת שם כזה או אחר". לדבריה, "הנגישות של כל אזרח לסמים המוגדרים קלים היא זו שמרחיבה את התופעה. חוק זה, יחד עם מערכת חוקים ואכיפה מוגברת, יביאו לצמצום התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully